Hai meiden,
Ik heb een beetje een stom probleem. De afgelopen 4 jaar ben ik veeels te druk geweest met afstuderen & mijn eerste baan (een baan van 50-60 uur per week). Ik had dus weinig tijd voor hobby’s, m’n vriend, familie. Het werd allemaal wat teveel. Nu is er gelukkig al e.e.a. veranderd: ik ben wat minder gaan werken en ik ben bij m’n vriend ingetrokken (RIP reistijd - hallo meer tijd samen met vriend!)
Maar hoewel ik heel erg naar meer vrije tijd verlangde, heb ik nu eigenlijk geen idee hoe ik die in moet vullen na 4 jaar lang rennen, vliegen en stressen!
- Probleem 1: Ik ben in de weekenden alleen. Mijn vriend werkt dan, maar ik heb weinig tot geen vrienden die op bereisbare afstand wonen. In m’n nieuwe woonplaats heb ik 1 soort-van-vriendin, maar dat is niet zo hecht. We zien elkaar eens per maand, vaker hoeft van haar ook niet merk ik.
- Probleem 2: Nu ik eindelijk vrije tijd heb (yay!) wil ik er ook meteen iets constructiefs mee doen, mezelf verrijken, m’n passie vinden, blablabla. Ik ben nogal bang geworden om m’n vrije tijd te verspillen.
- Probleem 3: Ik heb alleen geen idéé waar ik moet beginnen met het vinden van een nieuwe hobby. Ik hou totaal niet van sporten en ben alle hobby’s altijd redelijk snel zat.
Tot nu toe heb ik wel yoga geprobeerd op 2 locaties, maar dan hoop ik natuurlijk wel dat er leeftijdsgenoten bij zitten: niet dus, alleen maar 45+. En ik ben aan het kijken op sites van andere verenigingen (toneel enzo), maar daar bleek hetzelfde te gelden. Waar vind ik in vredesnaam mensen van mijn leeftijd?!
Ik weet dat ik een beetje lastig ben, maar ik hoop van harte dat jullie toch tips hebben!
Alvast bedankt!
PS: Wat ik trouwens zelf leuk vind: lezen (maar niet teveel), schrijven (same), simpele dingen bakken, de stad verkennen, ergens lunchen, naar de bios. Dit doe ik nu dus elk weekend, maar alleen, en dat is saai