Invoerrechten, BTW en dergelijke

Welke meiden hier bestellen wel eens producten uit buitenlandse webshops? Hoe weet je nu precies hoe het zit met invoerrechten en BTW? Zoeken jullie dit zelf op op internet?

Ik ben van plan om zelf een webshopje te beginnen op internet, maar ik vind dit soort zaken erg moeilijk om uit te pluizen. Hoe doen jullie dit?

sorry geen idee, wat me trouwens opvalt, is dat zo ongeveer iedereen nu een webshop wil beginnen…

moet je even kijken op de site van de douane volgens mij is dat gewoon douane.nl staat het heel duidelijk uitgelegd!
edit: http://douane.nl/particulier/internetaankopen.html vanaf daar kan je gewoon door klikken voor wat je zelf wilt weten :slightly_smiling_face:

Dankjewel! Maar er staat ook dat je voor de actuele prijzen moet bellen met de douane. Is dat dan de enige goede manier om niet voor verrassingen komen te staan?

Ik denk het wel ja.

Zouden webshops liever zelf contact houden met de douane of dit uit handen willen nemen?

Ik ben van plan om dit door iemand anders te laten doen, want ik wil me liever bezighouden met het uitzoeken en aanbieden van leuke kleding. Dit lijkt me toch een soort ‘rotkarweitje’.