Invloedrijkste films

Hallo lieve Girlsceners!

Ik doe voor school een project over films. Nu heb ik het onderwerp ‘De meest invloedrijke films uit de geschiedenis’ gekozen, maar ik kan geen films meer verzinnen. Wie zou mij kunnen helpen?
Ik wilde 10 films doen, 5 speelfilms en 5 animatiefilms (ik weet niet zeker of die 5 animatiefilms gaan lukken, dus het kan zijn dat ik het gewoon verander in 10 speelfilms) En ik wilde 2 vertakkingen in ‘invloedrijk’, namelijk:

• Invloedrijk voor andere films (manier van maken die door andere producers ook is gebruikt)
  • Invloedrijk voor het publiek, wat hun leven kan veranderen.

Tot nu toe heb ik deze films:

• Pulp fiction (invloedrijkste film jaren '90)
  • Sneeuwitje (Het was de allereerste Amerikaanse animatiefilm die langer dan een uur duurde, en de eerste in de lange reeks films van Disney.)
  • Titanic (geen uitleg bij nodig neem ik aan)
  • Harry potter (wie kent het nou niet? Veel invloed uitgeoefend op magie)
  • Star Wars (ook erg bekend. Het heeft veel invloed op ons beeld over de ruimte gehad)
  • ET
    (ik moet nog kiezen tussen Star wars of ET)
  • Metropolis (de eerst film met special effects)
  • James Bond
    En evt: De vampierenhype van tegenwoordig

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik zou inderdaad ook de vampier hype doen, dat hoor je wel vaak nu.

Flubber perhaps, als ik denk aan de eerste animatie film (niet getekend zoals Sneeuwwitje) dan denk ik aan Flubber.
Of Nemo.

http://4.bp.blogspot.com/_FRI8NZ068sE/TQAvC3uy74I/AAAAAAAAB-o/g9UNZ42LgSs/s1600/flubber-chembot.jpg

Misschien Mary Poppins?

Ik heb nu ook de film ‘Metropolis’ aan het lijstje toegevoegd, dat was de eerste film met special effects!

Cars? bij animatie film

Mhm, ik weet niet of dat binnen je lijstje past, maar de filmtechnieken etc gebruikt in de film Top Gun zijn later nog herhaald in verschillende andere films.

Metropolis is een goeie ja! Dat weet ik nog van Kunst van vorig jaar. Maar verder weet ik niet zoveel over films, dus up.

Was de Matrix niet ook iets?
Ik heb echt geen idee eigenlijk :pensive:

Ja daarna kregen we allemaal films met bullet-time :’)

Into the wild?

Klein opmerkinkje: kan je alsjeblieft ook de reden waarom erbij zetten als je een suggestie zet? Alvast bedankt!

Ik zoek nu al jullie suggesties op om te kijken of er wat tussen zit, maar heel erg bedankt voor alle berichten tot nu toe!

Edit: Ik heb James Bond aan het lijstje toegevoegd!

Cars: alle kleine jongetjes vinden die films nu leuk, kopen er 100000 speelgoed etc van… ook vaders vinden het een leuke film etc :slightly_smiling_face:

Tja, het is maar waar je op let. Als ik denk aan invloedrijke films denk ik juist aan films die echt iets hebben verandert in de wereld, of mensen bewust heeft gemaakt van iets. Daarmee denk ik dus aan films als Supersize me, Sicko en American History X

Cars lijkt me eerlijk gezegd niet echt invloedrijk.

Wat dacht je van films die echt een invloed hadden op de politiek of de maatschappij in zijn geheel? Ik heb zo geen voorbeelden, maar dat lijkt me interessanter dan films als Titanic en Harry Potter.

@ooii:

[b]En ik wilde 2 vertakkingen in ‘invloedrijk’, namelijk:

• Invloedrijk voor andere films (manier van maken die door andere producers ook is gebruikt)
  • Invloedrijk voor het publiek, wat hun leven kan veranderen.[/b]

Bij invloedrijke films denk ik altijd aan films die invloed hebben gehad op mijn leven.

The green mile
American history x
Sleepers

Tja… Heb je voorbeelden? Ik dacht zelf namelijk juist aan wat meer commerciële films, maar als je goede voorbeelden hebt…

The firm bijvoorbeeld (advocaat van de duivel).

Een film van Alfred Hitchcock lijkt me ook een goeie. Met zijn ‘suspense’ technieken was hij ook revolutionair. Maar ik weet niet welke film je dan zou moeten nemen.

Schindler’s List?