Invisalign beugels

Ik ben benieuwd of hier op het forum mensen zijn die een invisalign beugel hebben gehad? Ben er erg benieuwd naar, wil zelf misschien ook zo’n beugel. Ik weet alleen niet of er een orthodontist zit vlakbij Den Bosch die ook deze beugels heeft?

(http://www.invisalign.nl/)

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je daar niks van ziet en dat het zo goed werkt als een echte beugel.

Ja, ik heb hem.
Mijn slotjes waren er net uit en zo moesten ze recht blijven staan.
Maar geloof me, het is echt kut.
ik weet niet of je het alleen voor de nacht gaat doen?
Maar al de etensresten blijven ertussen zitten, je moet na alles wat je eet of je tanden poetsen en hem dan weer indoen of je moet wachten totdat alles weg is.
Ik vind het echt heel irritant en vies want hij gaat heel erg stinken door die etensresten.
Maar ik heof hem alleen 's nachtst nog maar in…

Ik moest hem ook 's nachts dragen toen m’n beugel er net uitwas, en ik weet nog dat het écht niet fijn was.

Ik heb hem nu omdat mijn slotjes beugel eruit is,
en mijn tanden op deze manier op z’n plek moeten blijven.
En ook dit is gewoon een beugel, en is dus niet fijn…
Ik moet wel zeggen dat hem eigenlijk bijna niet ziet.
Maar waarom wil je die beugel precies? want ik kan me niet voorstellen,
dat hij het zelfde effect heeft als een slotjes beugel.

xxx

dubbele post sorry

via de sites zeggen ze dat invisalign hetzelfde effect als een slotjesbeugel heeft. invisalign is alleen duurder en het is voor kleine aanpassingen aan je gebit en kan dus niet als je heel erg scheve tanden hebt.

Dat gaat echt heel erg zeer doen. Echt heel erg.

zou t wel willen, want ik heb een voortand die net 1 mm voor mn andere tand staat, niet dat je t erg ziet, maar toch. maar het is zo duur en mn ouders gana dat dus echt niet betalen. of wordt het verzekerd…?

Ik heb er een ter vervanging van mijn spalk onder, en boven om alles gewoon op zn plek te houden, tevens gebruik ik hem als hockey bitje.

Ik wist niet dat het hetzelfde effect heeft als een slotjesbeugel aangezien het de vorm is van je huidige tanden, zodat ze daar in blijven passen zegmaar, hoe kunnen je tanden daar door dan rechter gaan staan?

@Dominiquemilou
ik wil het ook omdat mijn ene voortand wat voor de andere staat en een klein spleetje. ligt aan je zorgverzekeraar, vaak wordt er een bedrag tot 1.250 verzekerd.

@LaManzana
bij een invisalign behandeling krijg je om de zoveel weken een nieuw omhulsel.

Ik heb hem gehad , Echt niet aan te raden voor snachts is alleen als het al recht staat en anders moet je hem ook overdag dragen .
Dit betekend naar elke maaltijd poetsen en het is nog eens verschikkelijk duur ook en je ziet het eigelijk nog wel .

^ oh op die manier. Het doet vreselijk veel pijn kan ik je vertellen, zeker het eruit halen want het zuigt vacuum en je tanden zijn dan al gevoelig. En je krijgt een hele vieze smaak in je mond, omdat dat vacuum zuigt.

nee, maar ik had dan ook heel scheve tanden, dus het lijkt me niet dat die met dit ding recht zouden komen te staan, of ik moest minstens tien keer een nieuwe ofzo (en daar trapt de verzekering niet in hoor)