introweek hogeschool rotterdam

hoi :slightly_smiling_face:

ik begin in augustus met de opleiding hbo-v op de hogeschool in rotterdam.
alleen knijp ik 'm een beetje voor de introweek… ik ben niet zo’n held met nieuwe mensen en vrienden maken, en houd eigenlijk ook niet zo van kampen. nu bestaat die introweek uit 4 dagen kamp…

heeft iemand miss ervaring met zo’n introkamp van hro ?

geen ervaring mee, maar gewoon sowieso doen. Introductie weken zijn heel belangrijk voor je sociale contacten daar

ja je hebt gelijk :slightly_smiling_face:
maar k ben best verlegen als ik mensen niet ken dus ik zie er een beetje tegenop omdat ik niemand ken .

Ik zit ook op de hro. Ik vond de introweek juist superleuk! Iedereen is daar nieuw dus je maakt vast snel nieuwe vrienden. Ik ben aankomend schooljaar toevallig ook begeleider op introkamp, heb er zin in :grinning:

ik ga ook naar hro museumpark! ik ga ook naar de introductieweek/kamp…
Moet wel; mensen leren kennen, anders begin je school en iedereen kent elkaar en jij niemand!!.. wil ik echt niet meemaken…
En iedereenn is zegmaar nieuw, dus vrienden zal je wel snel maken; hopelijk!

Je bent niet de enigste die er nu nerveus voor is en er dus wat tegenop ziet.
Maar stel jezelf open, ga jezelf vooral niet afsluiten van de rest.
Contact komt vanzelf wel, ben er zelf ook zo 1 die het veel moeilijker vind als ik niemand ken. (1 bekend iemand kan zo’n verschil geven he :p)
Je raakt zo met iemand aan de praat joh! desnoods door iets lekkers aan te bieden ofzo, haha. Succes alvast :relieved:

Beter toch om in de intro mensen te leren kennen als niemand elkaar nog kent, dan de intro overslaan en mensen leren kennen die allemaal al anderen kennen. (:

hey

ik ga ook hbo-v doen op de HRO en ik twijfel ook nog of ik op kamp ga… ik weet dat het beter is maar toch

Ik neem aan dat je (@blikopener & @OoOelviraOoO) hbo Vtm (vrijetijdsmanagement) bedoelt? Ik begin ook aankomend jaar met die studie! leuk!

Ik zal bij blikopener in je profiel staan dat je 17 bent, neem aan dat je dus havo hebt gedaan dan kan ik me voorstellen dat zo’n introkamp best eng is idd! het grappige is juist dat 95% dat introkamp juist zo eng vind! zeker als je havo hebt gedaan en 5 jaar in een beschermd wereldje hebt geleefd met vaste mensen op je heen is zo’n ‘echte’ studie in een keer iets heel anders! gelukkig beginnen er op HBO’s heel veel mensen die de havo hebben gedaaan end ie allemaal hetzelfde hebben!

en bedenk je wel: als je niet op kamp gaat, mis je gelijk de eerste week van je nieuwe studie! je krijgt veel uitgelegt en leert mensen direct goed kennen… enger is waarschijnlijk nog dat je die week erna helemaal alleen op school komt terwijl iedereen elkaar al dan een beetje kent!

Mocht het ook vtm zijn wat jullie gaan doen! dan zie ik jullie daar! en onthou wel dat je vrijetijdsmanagement gaat doen, en dat je toch ook wel een beetje open moet staan voor zulke dingen…

maken dr gewoon een feestje van:dj:

ik ga ook naar hogeschool rotterdam museumpark, maar die introweek lijkt mij juist heel erg leuk!

Ik ga ook vrijetijdsmanagement studeren aan de hro en ik ga ook mee morgen op introductieweek. vind het ook superspannend en een beetje eng omdat ik ook helemaal niemand ken… maar ik wilde toch gaan omdat anders mn eerste schooldag nog erger zou zijn want iedereen kent elkaar dan al…

dus tot morgen denk ik dan?

ik kwam hier toevallig terecht,
ik ga morgen ook mee op dat introkamp van vtm,
tot morgen dan haha!