Introweek en ziek.

Hee ik zit met een dilemma.
Het zit zo: Morgen begint de UIT-week,
dé introweek voor aankomende eerstejaars HBO en universiteit,
en ik heb een kaartje en een slaapplek geregeld bij een studievereniging.
Er is alleen één probleempje. Ik ben ziek! opzich lig ik niet met koorts op bed,
althans… vandaag niet, maar ik hoest echt niet normaal erg! Eigenlijk moet ik
even langs de dokter maargoed daar heb ik met die introweek weinig tijd voor.
Ik zou natuurlijk er even tussenuit kunnen en alsnog naar de dokter gaan, ik woon ook weer niet zover van utrecht af.

Maargoed gister zei mijn moeder dat ik beter helemaal niet kan gaan… en tsja. aan de ene kant heeft ze wel gelijk, want het gaat om mijn gezondheid. Bovendien ga ik ook naar Lowlands, waar ik echt veel meer voor overheb dan voor die introweek. Maar toch zou ik het wel echt lullig vinden als ik helemaal niet erheen kan! Ik wil graag bekijken welke studentenverenigingen bij me zouden passen.

Wat zouden jullie doen? Helemaal niet gaan? Of gewoon 2 a 3 daagjes zonder te feesten s’avonds?

ik zou misschien wel de dagen gaan waarop je voor die studentenvereningen kan inschrijven enzo. Ik vandaag ook naar de UIT, maar lowlands is wel toffer!

mhhm zo’n grote ramp is dat toch niet, je leeert vanzelf wel mensen kennen als je eenmaal op school zit en dan kan je je bij een groep aansluiten wat je wel leuk lijkt.
ik denk niet dat je een introweek door komt zonder te feesten.
en ik weet zelf uit ervaring als je , je ziek zijn probeert te vergeten voor iets en gewoon door gaat je de week erna 3x zo ziek bent

Je kan best gaan zonder (te veel) feesten. Er is gewoon een dagprogramma, dus je kan dat (gedeeltelijk) doen en dan 's avonds niet uitgaan, want dat lijkt me idd niet zo heel slim ; )

maar stel je zou niet gaan, zou je dat dan ergens moeten melden?
ik zie op de site niet echt iets voor… als je toch per ongeluk niet kan komen
maar wel een kaartje hebt(tuurlijk krijg je het geld niet terug, maar met de organisatie enzo…)

Ik zou er eigenlijk wel heengaan, want de introweek is toch wel waar je mensen leert kennen enzo. En het is natuurlijk handig om al even bij de studentenverenigingen te kijken.

Ik zou ook gaan. Volgens mij is de introweek wel heel gezellig en je leert idd veel nieuwe mensen kennen. Kijk het gewoon per dag aan of je het hele programma mee doet of niet? Je hebt geen koorts, dus dat moet te doen zijn toch?

GAAN. Vorig jaar had ik mijn introductie in Nijmegen en dat was echt een supermooie tijd! Niet alleen om het feesten 's avonds, maar overdag ga je de stad leren kennen en de rest van je introgroepje. Bij ons was het zo dat de introgroepjes veel met elkaar omgingen, ook na de intro. Dus eigenlijk worden dan de vriendengroepen gevormd. Het is ook best kut als je in college komt na de intro en je kent niemand, terwijl iedereen met zijn/haar introgroepje gezellig bij elkaar zit. Dus ik zou wel gaan ook al kan je niet stappen, want dat is niet het belangrijkste.

ik heb 3 jaar terug in nijmegen maar een halve introweek meegemaakt (ik was nog op vakantie) en afgelopen jaar bij nieuwe studie in groningen de hele introweek niet (ook op vakantie). Moet zeggen dat ik niets gemist heb. In Nijmegen heb ik op de uni in de 1e week vrienden gemaakt in mijn werkgroep, we zijn nu nog steeds een hecht groepje. En in Groningen heb ik op school ook vrienden gemaakt, onze school had nog een aparte intro week waarin we al wel les kregen maar ook spelletjes deden om elkaar te leren kennen. (40 meisje in 1 jaargroep, dus dat was errug gezellig). Als ik jou was zou ik gewoon overdag wat dingen doen van de intro en 's avonds je rust nemen, hooguit 1 of 2 avonden uitgaan. Voor Lowlands moet je echt wel beter zijn, lijkt mij veeeeel leuker!

volgens mij is het onzin dat als je er de eerste dag niet bij bent je de rest van de tijdniet meer bijhoort, dus als jij je ziek voelt zou ik gewoon lekker niet gaan.

De eerste dag van de UIT-dagen wordt je ingedeeld bij een groepje, dus ik zou sowieso de eerste dag wel gaan.

thanks allemaal! Jullie reactie’s hebben me echt geholpen! Ik denk dat ik gewoon de eerste 2 a 3 dagen ga(vooral dag 3 is eigenlijk handig xD) en dan gewoon naar huis, want ik wil zeker níks van lowlands missen, en dat begint vrijdag al!