Intresse vraagje.

Hallo!

Ik wou wat vragen aan jullie. Een vriendin van me is van plan om een webshop te openen, maar dit is nog niet helemaal zeker. Op de webshop zou je dan (voorlopig) alleen cosmetica kunnen krijgen. Ze is van plan om de producten goedkoop aan te bieden, maar wel van hoge kwaliteit. Wel moet nog alles uitgezocht worden (wat de btw bedraagt, producten testen etc.).

Maar de vraag; is hier wel intresse voor? Dus zou je persoonlijk zoiets kopen? Zo nee; waarom niet?

Bedankt voor het beantwoorden en ups zijn welkom :slightly_smiling_face:

Upje

ik zou het wel kopen :stuck_out_tongue: maar helaas mag ik niet online shoppen xD dus het kan helaas niet…

ik zou het niet kopen, ik vind het zelf prettiger om het gewoon in de winkel te kopen, want met plaatjes/foto’s ervan zie je toch anders, zoals de kleur. & in een winkel kan je het ook nog lekker testen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zou er opzich wel interesse in hebben als de prijs dan ook werkelijk schilt met de prijs in de winkels.

Maar, als ze dat wilt heeft ze ook al bedacht hoe ze reclame wilt gaan maken voor d’r webshop?

Heej,

Webshops zijn echt booming business, maar om eerlijk te zijn ben ik nog een beetje euh ja hoe zeg je dat afwachtend in de zin van dat ik het een beetje ‘‘eng’’ vind om via internet iets aan te schaffen. Ik en er zullen vast wel meer meiden er zo over denken, dat het toch wel een riscio is. Ik ben zelf bang dat ik de spullen niet zou krijgen of niet wat ik besteld had en/of dta ze van slechte kwaliteit zijn.

Vooral bij cosmetica, spullen zoals horloges is nog redelijke riscioloos ( je kan een kapot horloge toegestuurd krijgen) maar cosmetica, het ligt er echt aan het aanbod. Als het merk producten zijn heb je meer zekerheid over de kwaliteit ervan, maar merkeloos en onbekend spul daar zou ik zefl bang zijn, vooral dan voor gevolgen voor mijn gezondheid e.d. . Ik zou er toch wel vragen achter zetten: wrm wordt dit dan niet via een reguliere winkel worden verkocht (als dat niet het geval is), hoe weet ik zeker wat voor ingredienten er zijn gebruikt, zijn die wel toegstaan? e.d

En waarom het online kopen als ik het ook bij een drogist of een etos/kruidvat-achtige winkel kan kopen? wat is de toegevoegde waarde?
Daarbij hoe zijn jullie van plan het te versturen? Per post? is er dan geen grote kans op kapotte spullen?
En bestaat zoiets al niet?

Maar dat is mijn mening… ben benieuwd wat de rest ervan vind!
succes nog,

ps: waarom vraag jij het als je vriendin die webwinkel wil openen? zou zij dan geen marktonderzoek moeten doen?

Hahaha, bedankt voor je reactie!

Als er producten zijn die moeilijk in nederland zijn te krijgen en die mensen op youtube aanraden dan wel. Dus bijv producten van afro winkels in nederland. Handig voor mensen die dit niet in de buurt hebben zoals bijv. Mint julep masque, Rosebud salve :slightly_smiling_face:

Ja, dat kan ik wel snappen ^^

Oeh ik wel!
Ik heb te weinig tijd om naar de stad te fietsen, dus ik doe het nu maar met allemaal oude make-up (slecht ja, ik weet het), dus een webshop met goedkope goeie make-up lijkt me heel handig!:smiley:

Een webshop kan je over het algemeen wel vertrouwen, omdat ze dan staan ingeschreven bij KvK. Ik neem aan als die alleen maar negatieve reacties binnen krijgen, dat de webshop ook onmiddelijk gesloten zou worden.

Ze moet nog van alles zelf uitzoeken, dus ik heb ook niet het antwoord op alles. Ze wou gewoon even snel kijken wat jullie erover zouden denken. Sowieso wordt alles uitgezocht of het ook goeie kwaliteit is he! Ze kan niet zomaar troep gaan verkopen :stuck_out_tongue:

Oh en ze heeft geen GS-account, vandaar dat ik het vraag haha xd

Bedankt! Zo kan ze ook opzoek gaan naar die producten als er veel intresse zou zijn :slightly_smiling_face:

Ik koop nooit make-up vis internet.
De kleur valt soms anders uit of het is gebroken.
Daarbij vind ik het leuker om in de winkel naar lipstickjes te neuzen.

Begrijp ik best, doe ik zelf ook liever :wink:
Maar toch zijn er veel mensen die ook via webshops zouden kopen. Wil gewoon even kijken wat voor ideetjes jullie hebben enz. [:

Ik mag niet online shoppen, maar als ik het zou mogen zou ik alleen naar dingen zoeken die ik niet in winkels hier kan verkrijgen. En leuke/Americaanse/schattige hebbedingetjes :slightly_smiling_face:

Webshop met makeup vind ik niets…

Oke, bedankt meid! Maar maakt de prijsklasse dan niet veel uit voor jullie (natuurlijk geen extreme prijzen :stuck_out_tongue:)? Het gaat dus eigenlijk het meest om producten die hier niet te vekrijgen zijn, toch?

nee.

Puur omdat het make-up is? (want zie dat je zelf een webshop hebt)

Ja make-up is iets heel anders. Kleding/schoenen/kettingen e.d wel, maar geen make-up.
Ook het hele idee zie ik niet echt zitten, áls ze wel van die ‘amerikaanse’ shit gaat verkopen, kan het niet voor spotprijsjes (invoerrechten e.d).

Plus ze krijgt een probleem met al die kapotte spullen (wanneer ze het niet goed verstuurd… geen bubbeltjes etc.)