Intreeweek Amsterdam 2010!

Mijn opleiding is naar mijn weten ook redelijk kleinschalig. niet zoals slavische talen ofzo haha (volgens mij studeren echt 3 mensen dat…) maar ik heb het idee dat media en cultuur niet veel gekozen wordt. Van de studievereniging heb ik ook nog niks gehoord, nou ja dat komt allemaal vast wel… en de roosters staan ook op internet toch? Maar dan moet je dan wel weer weten in welke groep je zit enzo.

Volgens mij hebben wij geen Europese cultuurgeschiedenis… ik denk dat dat alleen voor de wat algemenere cultuurstudies is, weet niet wat jij gaat doen? Media en cultuur richt zich ook voor een heel groot deel op Amerika, volgens mij is American studies zelfs een mogelijke master. Europese cultuurgeschiedenis zou wss niet veel toevoegen aan de studie.

^ Er zijn juist wel heel veel media & cultuur studenten, 500 geloof ik (die nu gaan beginnen dus).

ja wel? bij mijn meeloopdag zat de zaal ook redelijk vol (en dat was een tweedejaars college, dus studenten van 1 richting) maar ik hoor altijd van iedereen dat ze media en cultuur zo’n nutteloze studie vinden… dus dan zou je niet veel studenten verwachten. zullen er niet veel afhakers zijn dan, die ontdekken dat de studie toch niet is wat ze verwachten?

Ja, ik had een intake gesprek (wat ze dus ook deden omdat er zo veel inschrijvingen waren en ze er zeker van willen zijn dat niet de helft afhaakt) en toen vertelde die man dat. Ik heb geen idee, misschien dat er inderdaad toch wel veel mensen afhaken.

Huh had jij een intake gesprek? Ik heb alleen dat formulier op internet ingevuld, kreeg een mailtje terug dat 14 uur werken in de week (voor een baan dan, niet de studie…) me toch echt studiesucces ging kosten en dat was dat. Ik denk dat veel afhakers best zou kunnen, het is eigenlijk wel een beetje zo’n studie die je gaat doen als je ergens voor bent uitgeloot en het het volgende jaar weer gaat proberen, net als rechten. Snap je wat ik bedoel? Volgens mij leg ik het echt totaal niet duidelijk en vooral heel indirect uit haha

Ja, omdat m’n gemiddelde niet zo hoog is. Maar gelukkig ging het allemaal goed. Ik snap wel wat je bedoelt, ik heb het ook vooral gekozen omdat het zo’n brede studie is en je er van alles mee kan. Omdat ik nog geen idee heb wat ik hierna wil gaan doen.

Nou ja van alles ermee kan… wel in één vakgebied dan :stuck_out_tongue: (ja of drie, als je naar de richtingen kijkt.) Ah vandaar, maar sowieso wordt er op de intake niemand afgewezen toch? Mooi dat het goed ging iig.

I know, maar ik weet sowieso al wel dat ik deze kant uit wil. Weet jij eigenlijk al welke richting je wilt gaan kiezen? Nee, er werd gelukkig niemand afgewezen. Dan was ik al helemaal zenuwachtig geweest.

Ik organiseer het intro kamp van de design academy haha

Ja logisch! Wow dan is zo’n intake echt net een sollicitatiegesprek. Dát lijkt me echt eng.
Ik weet vrij zeker dat ik film kies. Televisie is ook nog wel te overwegen maar eigenlijk is het al mijn hele leven mijn droom om de filmwereld in te gaan :slightly_smiling_face: wil erna ook filmacademie (in London of New York) doen dus dan is dit wel een goede opstap. Weet jij het al?

Ik ook. :grin: Ik weet nog niet precies wat, maar ik wil later heel graag iets in de filmwereld doen. Wauw, Londen of New York lijkt me echt gaaf.

Oeeeeh dan kom ik jou dus in het tweede en derde jaar nog wel tegen! Ik weet trouwens wel dat je ook met de andere richtingen nog wel eens colleges hebt, bij dat college dat ik heb bijgewoond (was televisie) zaten ook veel filmstudenten.
Ja ik heb al hele mooie plannen om naar de New York Film Academy te gaan of de filmstudie aan Columbia (ook in New York, hebben veel bekende regisseurs gedaan) te doen maar nu moet ik ze nog realiseren. Jij geen verdere plannen nu? Ik vind het jammere aan film wel dat je eigenlijk in Nederland niet echt veel goede banen kunt vinden omdat de filmindustrie hier gewoon echt ruk is. :frowning_face:

we zijn heel erg offtopic trouwens haha.

intreeweeeeek ik heb er zin in[/ontopic]

Jaaa, waarschijnlijk wel. Ik heb nog niet echt plannen, maar die van jou klinken in ieder geval goed. :grin: En dat vind ik ook jammer, in Nederland is inderdaad niet zo veel.

Haha doe je mee? Worden we concurrenten :stuck_out_tongue:
Dat laatste maakt het btw eigenlijk wel erg logisch dat de UvA de enige is met deze studie. (Zelfs al hebben veel andere uni’s iets vergelijkbaars maar goed :roll_eyes: )

Misschien wel, haha. Heeft Utrecht niet ook media & cultuur? Of iets wat erop lijkt? Bij mij werd er tijdens de introductie ook verteld dat je deze studie eigenlijk het beste in LA zou kunnen doen. Maar ja, dan moet je wel rijk zijn.

In LA :flushed: Ja dat zeg je ook echt bij de introductie hahaha. Ik denk dat een theoretische studie als deze best ook hier kan eigenlijk :stuck_out_tongue: In Utrecht heb je film-, televisie- en theaterwetenschappen dacht ik… en theaterwetenschap is eigenlijk echt totaal anders dus het is onlogisch dat het bij elkaar zit.

Haha, echt hè? Ja, dat denk ik ook hoor. Dan kun je daarna altijd nog naar Amerika. Oh ja, dat was het. Maar ik vind Amsterdam sowieso veel leuker.

Ja me too! Ik vind Utrecht ook een heel leuke stad maar het is zo klein.
Met zo’n uitspraak lok je ook niet echt nieuwe eerstejaars :stuck_out_tongue:

Niet echt, maar ik denk toch niet dat iemand zo’n opleiding in LA zomaar kan betalen.