Interviewvragen aan de hoofdpersoon van een boek?

Ik moet voor een leesverslag ((Volle Pulle, duits boek)) een paar interviewvragen bedenken die ik de hoofdpersoon kan vragen… En ik weet er geen één! :frowning_face:

Dit is de opdracht:
‘Bedenk een aantal interviewvragen aan de hoofdpersoon (waar ben je ná het lezen van het boek nog benieuwd naar?)’

Dit is de samenvatting:
‘Pea is een meisje van 14 jaar. Ze gaat met school een paar dagen op schoolreis. Het is verboden om alcohol te drinken, maar een paar vrienden van haar hebben sterke drank mee. Ze drinken zich bijna in coma, Pea luistert naar de advies van haar moeder en drinkt maar heel weinig. Pea heeft een hele goede relatie met haar ouders dus verteld haar vader over wat er gebeurd is op de eerste avond van het schoolreisje. Haar vader is razend omdat de begeleidende leerkrachten dit niet wisten te voorkomen en deden alsof ze niets in de gaten hadden. Hij zal op de ouderavond alle ouders hierover inlichten. Maar Pea is wanhopig, want haar vrienden zullen echt heel kwaad worden. Ze gaat proberen haar vader te stoppen.’

Kan iemand helpen en een paar vragen verzinnen?

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

de enige vragen die ik uit deze achterkant van het boek kan halen zijn:

1. waarom ben je 14 jaar?
  2. waarom ga je met school op schoolreis?
  3. waarom ga je toch drinken als je geen alcohol mocht drinken?
  4. wat mankeert de schrijver dat ze je Pea noemt?
  5. waarom vertelde je je vader over wat er was gebeurd?

kortom: verzin ze zelf

oke je hebt gelijk,
maar ik zag ook andere topics waar zulke dingen werden gevraagd.
dus ik dacht; dan vraag ik het ook maar…

Toen ik dat moest doen voor school, keek ik veel naar interviews met bekende acteurs die over hun film gingen en over hoe ze het vonden om die persoon te spelen etc.
Daar kan je heel veel vragen uit halen :slightly_smiling_face:

hmm… zal ik doen!

thx