interview

Hoi,
Ik moet voor school een interview houden met iemand die geboren is in het buitenland en daarna naar nederland verhuisd is.
Maar ik ken zelf niemand die uit het buitenland komt.
Daarom mijn vraag aan jullie: Zou iemand dit willen invullen? (hoeft niet al te uitgebreid hoorJ)

Hoe heet je:
Uit welk land kom je:
Hoe denken ze daar over het geloof:
Hoe denken ze daar over de dood:
Zijn er speciale kleding gewoontes:
Zijn er speciale eetgewoontes:
Hoe is het gesteld met scholing (beter/slechter dan nl:
Hoe is de zorg voor elkaar (opa/oma etc):
Hoe worden de kinderen opgevoed (regels):

Alvast thanksJ

up

ik ben half buitenlands, maar ik weet wel ong. hoe het daar is dus :

Hoe heet je: Marianka
Uit welk land kom je: Servie
Hoe denken ze daar over het geloof: Er zijn daar een paar christenen, in het deel in de buurt van kosovo zijn er veel moslims, maar het grootste deel is servisch orthodox (ik zelf ook). Er zijn veel heilige feesten waar mensen bij elkaar op bezoek gaan, dus het geloof is vrij belangrijk
Hoe denken ze daar over de dood: Hetzelfde als Christenen
Zijn er speciale kleding gewoontes: Nee, gewoon als in nederland
Zijn er speciale eetgewoontes: Net als dat we in nederland stamppot eten, eten ze daar paprikash( paprika-soep), pljeskavica (hamburgers van gehakt), cevapcici (soort van gehakt rolletjes, die kan je ook in nederland in de supermarkt kopen) etc.
Hoe is het gesteld met scholing (beter/slechter dan nl): Ik weet niet of het beter of slechter is, maar de mensen zijn daar veel meer gemotiveerd dan in nederland. Iedereen leert veel en maakt zijn huiswerk. Maar ze gaan wel maar halve dagen naar school (dus om de week, ene week in de ochtend, andere week in de middag). Het jammere is dat je -hoe ongemotiveerd je ook bent - op scholen kan komen door gewoon veel geld te geven.
Hoe is de zorg voor elkaar (opa/oma etc): Goed, vaak leven ouderen bij hun kinderen en kleinkinderen in hetzelfde huis.
Hoe worden de kinderen opgevoed (regels): Het is minder streng dan in nederland. Maar kinderen kunnen daar meestal wel hun eigen eten klaarmaken en ze zijn een stuk zelfstandiger

dankje, dankje, dankje, dankje:D:D:D

geen dank, upje voor jou