Interview voor school met iemand van andere cultuur

hoi,
ik moet voor maatschappijleer een interview houden met iemand van een andere cultuur (ik ben nederlands, niet gelovig)
dus denk aan moslims, turkse meisjes, of heel iets anders, alles wat wel veel verschilt van de ‘normale’ nederlandse cultuur.
hierbij moet ik 10 problematische verschillen aanduiden
dus bijvoorbeeld discriminatie, als je aan de ramadan doet een maand overdag niet eten, of de uithuwelijk cultuur.

ik zoek eerst 1 vrijwilliger, en dan maak ik 10 interviewvragen, afhankelijk van je cultuur dus.

doe ik gewoon in een note, dus het blijft gewoon bij jou en mij :wink:

xx

niemand?

jammer :frowning_face:

up

ik wil je wel helpen, stuur mij maar een note :slightly_smiling_face:

ik kan ook wel (ben irakees, moslim)

Ik ben geen moslim, wel Chinees. :stuck_out_tongue:
Misschien kan ik je helpen?

Ik wil je wel helpen Bosnisch en moslim duss stuur me een note

Ik heb eventjes kritiek op je opdracht (niet op jou dus, voel je niet aangevallen :stuck_out_tongue:)

“10 problematische verschillen” is wel erg veel. Vooral het woordje “problematisch” stoort me, precies alsof ze niet normaal kunnen functioneren in onze maatschappij of zo. Oké, ik snap wel dat er een paar zijn (bv. uithuwelijken / ramadan), maar 10? En ja, er zijn vaak veel verschillen, maar toch niet zo dat ze “problematisch” zijn?

Mijn beste vriendin is Indisch. Dat is een hele andere cultuur dan die van ons, maar ik zie eigenlijk niet zoveel verschillen. Ze mag geen vriendje hebben, that’s it. Maar er zijn ook Belgen/Nederlanders die dat niet mogen van hun ouders…

Ik vind dit eigenlijk zo’n typische schoolvragen. En ik vind het ook een beetje discriminerend…

Ben zelf 100% Belg en westers opgevoed, dus aan mij heb je niet zo veel.

Voor deze opdracht moet je dan een tegencultuur hebben die tegen de dominante cultuur in Nederland ingaat. Dus dan zou je moeten denken aan groepen als neonazi’s of amish etc. Ik denk dat als je een bevolkingsgroep zoals Chinezen gaat interviewen niet ver komt en bij een geloof zoals de islam ook niet heel ver omdat dit niet echt een tegencultuur is en er dus geen problematische verschillen zijn.

bedoelen ze dan met problematische verschillen dat als diegene in de land/cultuur komt ze problemen ondervinden ofzo?

Ik wil wel, ben Marokkaanse en moslima.