interview studenten

Ik ben voor school bezig met het maken van een tijdschrift voor studenten. Daarom zou ik een paar studenten willen interviewen. Misschien willen een paar van jullie een interview voor mij invullen?

Wat studeer je?

Waar studeer je?

Waarom heb je deze studierichting gekozen?

Waar bestaat de studie vooral uit?

Kost de studie veel tijd?

Valt de studie mee of tegen? Wat vind je het zwaarst of wat juist het makkelijkst?

Hoe is je studie ingepast in je privéleven?

Hoe werk je daarbij samen met anderen?

Wil je later promoveren, zo ja, op welk gebied?

Welk beroep wil je na je studie uitoefenen?

Is deze opleiding een aanrader?

Wat studeer je?

levensmiddelentechnologie

Waar studeer je?

wageningen universiteit

omdat het me het leukst leek XD

nu alleen nog maar alle vakken bijspijkeren maar komend jaar krijgen we leukere vakken als proceskunde etc.

ja je hebt redelijk wat huiswerk en het is aan te raden om naar colleges te gaan.

Valt de studie mee of tegen? Wat vind je het zwaarst of wat juist het makkelijkst?

mee maar voor de rest is het eigenlijk precies zoals ik verwachtte

ik woon op kamers en zie mijn vriend in het weekend

je werkt niet veel samen

weet ik nog niet

het liefst zou ik iets doen met product design

absoluut, al moet de studie je natuurlijk wel liggen

Wat studeer je?

Creatieve therapie

Waar studeer je?

In Amersfoort aan de HU.

Ik ben graag met mensen en vind het leuk om iets creatiefs te doen.

In het eerste jaar is het heel algemeen. In de jaren daarna ga je pas echt richten op creatieve therapie.

Ik vind het wel mee vallen.

Het valt 100% mee. Had het wel zwaarder verwacht.

In de avond en in het weekend huiswerk maken.

Je werkt in studiegroepjes.

Hoe bedoel je?

Creatief therapeut.

Ja, zeker! Ik vind het een heel leukeopleiding

Wat studeer je? - International Business

Waar studeer je? -RUG, Groningen

Waarom heb je deze studierichting gekozen? -Het is erg internationaal georiënteerd en je word opgeleid tot manager (dus: eigen bedrijf kunnen beginnen).

Waar bestaat de studie vooral uit? - Presentaties geven en stukken schrijven in het Engels.

Kost de studie veel tijd?- Laat ik het zo zeggen: ik ben er 7/7 mee bezig.

Valt de studie mee of tegen? Wat vind je het zwaarst of wat juist het makkelijkst? - Het Engels valt me erg mee (mijn niveau is hoger dan verwacht) maar ik had gehoopt dat het minder van mijn tijd in beslag zou nemen.

Hoe is je studie ingepast in je privéleven? - Eh, niet. Mijn privéleven bestaat vooral uit ruzie maken met mijn ouders en mijn vriend omdat ik teveel tijd aan school zou besteden.

Hoe werk je daarbij samen met anderen? -Idem.

Wil je later promoveren, zo ja, op welk gebied? - Uiteraard! Ik zou graag de titel MBA of MBI willen behalen.

Welk beroep wil je na je studie uitoefenen? - Eigen bedrijf beginnen in een land met een opkomende economie.

Is deze opleiding een aanrader? -Yes m’am :slightly_smiling_face:

Ik woon wel in België, ik weet niet als dat een probleem is maar:
Wat studeer je? Bedrijfsmanagement: Financie- en Verzekeringswezen

Waar studeer je? KHLim: Campus Diepenbeek

Waarom heb je deze studierichting gekozen? Deze sloot aan, aan mijn opleiding van de humaniora.

Waar bestaat de studie vooral uit? Vooral verzekerings- en bankgerelateerde vakken, maar ook talen en wiskunde.

Kost de studie veel tijd? Voor mij persoonlijk valt het wel mee aangezien we 4x per jaar examens hebben. Binnenkort lopen we stage en die opdracht zal wel meer tijd kosten.

Valt de studie mee of tegen? Wat vind je het zwaarst of wat juist het makkelijkst? Het valt voor mij persoonlijk zeer goed mee, ik vind de verzekeringsvakken het leukst en makkelijker (dat interesseert mij ook het meest), het moeilijkste is voor mij wiskunde (maar daar ben ik niet zo goed in)

Hoe is je studie ingepast in je privéleven? Na de lesuren spendeer ik toch wel wat uurtjes voor het nakijken en samenvatten van mijn lessen en we krijgen best wel veel en grote opdrachten (groepswerken etc.)

Hoe werk je daarbij samen met anderen? Er zijn veel groepswerken en projecten in mijn opleiding geïntegreerd, op die manier leren we met zowel mensen die dezelfde mening omgaan als personen met net een tegenovergestelde mening.

Wil je later promoveren, zo ja, op welk gebied? Ik wil graag in een lokaal zakenkantoor werken, maar hiervoor zal ik eerst een aantal jaar ervaring moeten op doen in een grote verzekeringsmaatschappij. Promotie zal hierbij dus niet echt aan te pas komen.

Welk beroep wil je na je studie uitoefenen? Verzekeringsmakelaar.

Is deze opleiding een aanrader? Voor personen die een economische opleiding achter de rug hebben is het zeker eens de moeite waard om hierover informatie op te vragen!

''Maak geen topics aan om te vragen of mensen je enquête willen invullen, of ze op je willen stemmen, om iets te winnen o.i.d. Dit is niet toegestaan en wordt dus ook verwijderd van het forum… ‘’[color=rgb(51, 51, 51)][color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue][font=Helvetica Neue]http://forum.girlscene.nl/forum/regels/