Interview moslima's.

Hoi,
Een meisje uit mijn klas en ik maken een werkstuk over de islam. Daarbij interviewen we ook mensen. We hebben een vragenlijst voor ons werkstuk en ik zou graag willen vragen of er hier misschien moslima’s zijn die het in willen vullen.

1. Worden de vrouwen in de Islam op de tweede plaats gezet vergeleken met de mannen?
  2. Draag je vrijwillig een hoofddoek? Zo ja, waarom?
  3. Ben je van plan later te trouwen met een moslim? Zo niet, wat denk je dat de gevolgen kunnen zijn (denk aan familie/cultuur e.d.)
  4. Heeft er ooit uithuwelijking plaatsgevonden in je familie?
  5. Zou je je ertegen verzetten als je werd uitgehuwelijkt?
  6. Wat vindt je van de niqabs? Horen deze bij de Islam?
  7. Vindt jij het nodig om geheel je lichaam te bedekken?
  8. Krijg je toestemming van je ouders om te studeren?
  9. … en eventueel carrière maken?
  10. Mag je make-up gebruiken?
    11 Zouden je ouders er problemen mee hebben als je besluit om geen moslima meer zou willen zijn? Zo ja, welke?
    De vragen a.u.b niet persoonlijk of verkeerd opvatten er wordt niets mee bedoeld. Het doel van het werkstuk is te kijken naar de vooroordelen die er zijn over de islam. Het is niet zo dat wij werkelijk denken dat al die dingen waar zijn die wij vragen, juist het tegenovergestelde en dus te bewijzen dat die vooroordelen onterecht zijn.
  1. Heb je het gevoel dat je minder waard ben dan jongens?
    Wat is dat voor een k*tvraag?

Edit: vrijwel alle vragen lijken wel denigrerend.

Alsof Moslims debiele engerds zijn?

Ik vind de vragen nogal onzinnig. Door die eerste vraag doe je net alsof Islamitische meisjes anders zijn dan Christelijke meisjes. Als je zo’n vraag opstelt lijkt het alsof dat iets is wat je zelf vindt, terwijl moslima’s zelf daar waarschijnlijk niet zo over denken.

Er staat nochtans duidelijk: de vragen niet persoonlijk opvatten. Het zijn vragen die als vooroordelen geformuleerd staan, maar misschien wilt ze net aantonen met jullie antwoorden dat die vooroordelen niet kloppen.

het onderwerp was gelijkheid vrouwen en mannen in de islam, we bedoelen hier verder niets mee,

Er staat nochtans duidelijk: de vragen niet persoonlijk opvatten. Het zijn vragen die als vooroordelen geformuleerd staan, maar misschien wilt ze net aantonen met jullie antwoorden dat die vooroordelen niet kloppen

Ja, dat is dus wat we proberen te doen dank je wel Brod

Ja, zo kan ik dat ook xD ‘’ Houden de mensen uit de Katholieke Kerk van minderjarige jongens? ‘’ De vragen a.u.b niet persoonlijk of verkeerd opvatten er wordt niets mee bedoeld.

wuhauha omg Esra xd
Maar je hebt wel gelijk, :stuck_out_tongue:

Deze slaan nergens op vind ik zelf

Ik verbeter het wel zodat niemand je ervan uit kan gaan dat niemand zich gekwetst zal voelen. Ik blijf het denigrerend vinden maargoed :wink:

1. Worden de vrouwen in de Islam op de tweede plaats gezet vergeleken met de mannen?
  3. Ben je van plan later te trouwen met een moslim? Zo niet, wat denk je dat de gevolgen kunnen zijn (denk aan familie/cultuur e.d.)
    11 Zouden je ouders er problemen mee hebben als je besluit om geen moslima meer zou willen zijn? Zo ja, welke?

Kijk, voor mensen die van de Islam niets afweten en zich niet verder informeren, kan het zijn dat zij geloven dat jullie idd niet mogen gaan studeren en carrière maken. Waarom zeuren over de vragen als je ze gewoon kan beantwoorden en zo kan aantonen dat de vooroordelen niet juist zijn?

1. Heb je het gevoel dat je minder waard ben dan jongens?
    Nee, dat gevoel heb ik zeker niet. Want het is ook niet zo, mannen en vrouwen zijn in de islam gelijk.
  2. Draag je vrijwillig een hoofddoek of moet het van je ouders?
    Ik draag het vrijwillig, ik heb er zelf voor gekozen.
  3. Ben je van plan later te trouwen met een moslim? En zou het gevolgen hebben als je dat niet doet?
    Ja, ik ben van plan om later met een moslim te trouwen. Met een niet-moslim zou ik zoiezo niet mogen trouwen van mijn geloof en ik wil het ook niet . Gevolgen? Als in mijn ouders worden boos? Ik wil toch nie trouwen met een niet-moslim dus er zijn ook geen gevolgen.
    Nee
    Ja natuurlijk
  6. Wat vindt je van niqabs?
    Ik vind het wel handig, zo bedek je alles lekker makkelijk. Maar niet iedereen waardeert het.
    Ja, je hoort je lichaam ook te bedekken. Je gezicht hoeft echter niet.
  8. Mag je studeren?
    Ja duhh
  9. Mah je carriere maken?
    Offcourse
    Ja
    11 Zouden je ouders er problemen mee hebben als je geem moslima meer zou willen zijn?
    Ja, ze zouden daar problemen mee hebben.

Ik heb de vragen zoals Pickpocket zei veranderd, sorry dat de vragen er eerst nogal vooroordelend stonden, dat was niet de bedoeling

Nee, de vrouwen worden als een diamant beschreven in de Islam. En we voelen ons heus niet laag ofzo.
Ja, omdat het een verplichting is in mijn geloof.
Ja, hopelijk. Als ik niet trouw met een moslim is het mijn eigen zonde. En mijn familie zou er wat moeite mee hebben, maar ieder ouder wilt vast dat je met iemand trouwt van hetzelfde achtergrond.
Ja en nee. Ze wou zelf ook, maar wist niet of ze spijt zou krijgen. Maar dit is gebeurd in de jaren '70. Tegenwoordig komt het minder vaak voor.
Ieder meisje mag zelf beslissen of ze wilt trouwen of niet.
Het hoort niet bij de Islam, want het is een onderdeel van de stromingen. Het zit vast wel confortabel om eerlijk te zijn.
Ja.
Nee, ik wordt binnengesloten. Duh, ik mag studeren. Ze dwingen me zelfs.
Goh.
Yes.
Ze kunnen me proberen te overtuigen, verder niets.

ik vind deze vragen zo slecht
je kon ze at least wat beter formuleren

hahahaha! :grinning_face_with_smiling_eyes:

ot: de vragen slaan helemaal nergens op!

Bedankt voor het invullen en nogmaals excuses.

ISTIKLAL, je hebt volkome gelijk, de vragen waren inderdaad slecht geformuleerd, nogmaals sorry

Ik vind van niet, als iemand dat denkt weet diegene er niks vanaf.
    Nee, draag geen hoofddoek
    Ik weet niet, ik zie wel op wie ik verliefd word, en als die een moslim is of niet, is me eigen keus. Ik denk dat mijn ouders er totaal niet mee eens zullen zijn, volgens me vader is het niet goed voor de opvoeding van mijn kinderen later als ik trouw met een niet-moslim.
    Nee
    Ja
    nee, ik vind van niet.
    Ja, je moet wel grotendeels je lichaam bedekken vind ik (borsten, billen en bovenbenen en rug sowieso)
    ik MOET zelfs naar de universiteit XD
    ik word gedwongen carrière te maken, dus ja :stuck_out_tongue:
    Weet ik niet, ik heb er zelf geen behoefte aan, dus nooit gebruikt.
    Ja, ze willen weten waarom en zouden wss. zeggen dat ik een grote zonde maak