Interview met mijn oma

Hallotjes! :grinning:

ik moet een interview houden met mijn oma, maar ik weet niet echt hoe ik mijn interview moet uitwerken en welke vragen ik moet gaan stellen, zo heb ik het op dit moment, alles kan nog veranderen:

TITEL MOET IK NOG BEDENKEN, IEMAND IDEEËN?

Ik ga het in dit interview houden met mijn oma, over haar middelbare schooltijd. Ik heb het intervieuw gehouden op, 11 januari 2011. Het interview vond plaats bij mij in de woonkamer.

• Hoe heette uw middelbare school?
  • Op welke tijden begon de school en sloot de school?
  • Welk niveau volgde u?
  • Had u veel vriendinnen op school?
  • Spijbelde u wel eens?
  • Kreeg u veel huiswerk en besteedde u er veel tijd aan?
  • In welke vakken was u goed en in welke niet?
    Ik was goed in fljkrghjfhgbklsd en ik was minder goed in fjildsagbkhreb.

Het is NIET voor een cijfer.

Weet iemand nog een paar vragen over haar middelbare schooltijd? Het moeten er minimaal 10 zijn, ik moet nog de afsluitende zin maken.

Da’s toch niet zo moeilijk?
Mooie foto van haar, als het kan een foto van toen en nu.
‘Oma naam’s schooltijd’
Een inleiding waarom je dit interview houdt, wat je ervan verwacht, waarom je haar kiest.
Typ je de vragen, antwoorden eronder.
Tot slot of je verwachtingen klopten, wat je leuk vond/opvallend vond of niet.

Je vragen mogen wel wat origineler.

denk aan je eigen school en vraag of zij dat ook heeft.
Bijv. als je merkt dat er veel groepjes zijn, of dat vroeger ook zo was? Of zij vroeger bij een groepje hoorde.
Of ze een rare leraar had waar ze nog iets over weet.
Of ze ook zo onzeker was over haar … (iets waar jij onzeker over bent?).
etc.

Ik hoef geen foto’s van haar, de titel is wel goed, dankjewel.
Het is toch een goede inleiding?
Beetje raar om te zeggen dat ik haar heb gekozen omdat me opa overleden is en mijn andere oma in Griekenland woont, dat staat zo onrespectvol…
Oké, dankjewel.

Ja hij’s opzich wel goed. Je zou kunnen zeggen van…
Als opdracht voor … heb ik mijn oma :naam: geinterviewd. Van te voren heb ik nagedacht over mijn eigen schooltijd en wil graag zien of het vroeger ook zo was. Zouden mijn oma en ik meer gemeen hebben dan we weten? Het lijkt me heel interessant om me te verdiepen in het leven mijn mijn oma. Ik zie haar altijd als een lieve nette vrouw (?), zou ze dat altijd al zijn geweest?

Wow, die inleiding vind ik persoonlijk heel goed en mooi, maar ik zit pas in de 1e en ik denk dat mijn docent er erg van opkijkt als ik dat als mijn inleiding gebruik, het is heel netjes… :stuck_out_tongue:

• hoe was de sfeer op school?
  • hoe waren de leraren?
  • hoe streng was het?

een vraag: waren er fisieke straffen?
had u een rugtas zoals ik die nu heb?

en als afsluitende zin/alinea… jouw mening, wil je liever naar school gan in de tijd van je oma, of nu?
en nog een vraag: wanneer begonnen meisjes op school make-up te dragenXD?