Interview eetgewoonten Islam.

Hallo, wij moeten voor vak levensbeschouwing een interview houden met een moslim. Dit mocht ook via het internet. Het zou al fijn zijn als een persoon reageert. Het zijn maar een paar vragen, alvast bedankt :wink:

Hoofdvraag: wat betekent het eten en drinken voor moslims?

Deelvragen:
Hoe serieus wordt het eten/drinken binnen de Islam genomen?
Wat eten moslims met de ramadan?
Wat eten moslims in het dagelijks leven?
Wat als je je niet houdt aan de Ramadan?

Dit waren de vragen, alvast bedankt voor het reageren!

Weet je zeker dat je een interview moet houden, of moeten wij gewoon je huiswerk maken. Een interview betekend vragen verzinnen die je deelvragen beantwoorden. Niet vragen die al je deelvragen zijn.

Lees een paar artikelen van internet en je hebt je antwoord.

Deelvragen:[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Hoe serieus wordt het eten/drinken binnen de Islam genomen?
Heel serieus, je moet opletten wat je eet geen varkensvlees bijvoorbeeld. Geen alcohol geen varkens gelatine. Met het drinken moet je opletten dat het geen alcohol is. Het liefst ook Halal vlees.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Wat eten moslims met de ramadan?
Alles wat we ook op normale dagen eten.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Wat eten moslims in het dagelijks leven?
Alles, behalve dus varkensvlees en alles wat daar mee te maken heeft. Je eet ook eten wat bijvoorbeeld bij je cultuur hoort.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Wat als je je niet houdt aan de Ramadan?
Dat is je eigen keuze. Dat is iets tussen jou en Allah (God) Niemand mag je beoordelen. Iedereen ligt alleen in zijn graf. Maar als moslim moet je meedoen aan de ramadan, behalve als je niet kan. Bijvoorbeeld door ziekte of als je zwanger bent of als je nog moedermelk geeft.

m’n huiswerk kan ik ook wel via google op zoeken, vraag het aan m’n lerares als je ergens een probleem mee hebt. Kan het ook niet helpen dat ik deze opdracht moet maken. Of wil je nog bewijs?

Oke, goed dat je het zegt maar hier heb ik dus niks aan.

Zo he wat een toon opeens :’’)
Maar is goed, wat is haar email?

Ik heb d’r email niet maar de opdracht wel waar het op staat.
Sorry, hou er niet van als mensen denken dat ik lieg :wink:

Hoe serieus wordt het eten/drinken binnen de Islam genomen?
SERIEUS, Je mag geen alcohol drinken en wat betreft eten moet alles HALAL zijn![color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Wat eten moslims met de ramadan?
Gewoon niets bijz. ik niet in ieder geval ik eet gewoon wat ik normaal ook zou eten maar ik eet niet veel omdat ik dan altijd snel vol zit. In de nacht wanneer ik opsta om te eten voor de ochtend begint eet ik meestal wel iets dat goed vult om de dag door te komen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Wat eten moslims in het dagelijks leven?
Verschillend maar alles moet HALAL zijn[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Wat als je je niet houdt aan de Ramadan?
[size=13px]

Lees de regels a.u.b. Dit is niet toegestaan.