Interrailen: ervaringen en tips?

Helllo!
Deze zomer ga ik samen met een vriendin een maand interrailen door Europa. Nou vroeg ik me af of veel meiden dit hier hebben gedaan? Hoe heb je het gehad, hoe veel geld was je kwijt, waar ging je heen, waar sliep je, heb je verder tips?
Wij denken aan deze plaatsen:
Hele lijst

Edit: uiteindelijke plan:
Budapest, Split, Dubrovnik, Bouzigues, Barcelona, Madrid, Cordoba, Sevilla, Albufeira, Lissabon.
Lijkt heel veel, maar paar plaatsen moeten we toch doorheen dus stappen we 1 a 2 dagen uit en we hebben al soort planning en die komt best goed uit (: We gaan in 4 weken naar Lissabon reizen en daar blijven we nog buiten onze ‘pas-maand’ 5 dagen en dan vliegen we (super cheap!) terug.

Deel je ervaringen of tips!

Lijkt me echt leuk om te doen, maar ik wacht wel een paar jaar. Ben nu pas 13 :stuck_out_tongue:

Ja lijkt mij ook echt heel leuk. En snap ik ja, beetje jong !

Klinkt heel vet! Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn vriend heeft het wel vorige zomer gedaan. Hij sliep gewoon in van die jeugdherbergen/hostels zodat ze niet te duur uit kwamen.
Hoe lang gaan jullie?

Ja wij gaan ook in hostels enzo! In budapest echt maar 5eur per nacht! Super goedkoop. We gaan een maand (:

Ik heb dit gedaan, naar Parijs en Rome. Ik vond het maar omslachtig: je koopt een interrailkaart, maar vervolgens moet je een heleboel treinen reserveren en hier zitten ook weer kosten aan verbonden. Uiteindelijk heb ik veel toeslagen moeten betalen om op mijn bestemming aan te komen, dat was erg jammer.
de ervaring was fantastisch, maar ik zou het niet nog een keer doen. Je betaalt zo veel meer dan dat het eigenlijk waard is (bijv. met het vliegtuig was voor ons goedkoper geweest…)

Als ik mijn vriend kan overtuigen lijkt het me wel heel vet. Ik hoop 22 dagen, dan 10 dagen treinen. Beginnen in Parijs, en dan via Duitsland in ieder geval naar Polen. Zou ook graag Scandinavia doen, maarja so much to see, so little time!