Interrail topic

Hoi!
Ik wist niet of hier al een topic over bestond, als het zo is laat het me weten.

Heeft iemand ervaringen met interrail? Ik ben van plan volgend jaar een maand rond te reizen en zou graag wat ervaringsverhalen willen lezen! :upside_down_face:

Liefs

Jup. Naar en door Italie. Is me goed bevallen maar ik had het idee dat als ik losse treinkaartjes had gekocht, ik misschien nog wel goedkoper uit had kunnen zijn. Nu heb ik namelijk vaak de stoptrein genomen omdat ik anders weer €10 reserveringskosten moest betalen bovenop de interrailkaart.

Ik zou dat heel graag willen doen, maar ik heb nog lang niet het geld er voor

Ik ben naar Wenen, Praag en Berlijn geweest twee jaar geleden. We ging veel naar de MacDonalds voor gratis WiFi en wij sliepen bij stayokeys. Ik was nogal een watje, ik durfde tussendoor niet echt uit te stappen en gewoon tussendoor stadjes te bekijken. Maar dat is ook tof om te doen. Neem niet teveel kleding mee. xD

Het is een erg leuke manier om zo Europa te verkennen. En het kán ook redelijk goedkoop uitvallen allemaal. Maar daar is, naar mijn idee, een planning en een klein beetje geluk voor nodig.

Mijn zusje is dat aan het doen en het bevalt haar erg goed.

Over die reserveringskosten had ik gelezen inderdaad! Zonde dat je op veel treintrajecten allerlei toeslagen moet betalen…

Wat leuk! Die steden wil ik ook bezoeken. Ik kan me goed voorstellen dat het eng is om tussendoor uit te stappen, dat zou ik ook hebben denk ik. Ik wist niet dat er stay okay’s waren in Wenen, Praag en Berlijn, of waren het gewoon hostels?

Er zijn al best wel veel interrail topics ja. Ik heb er volgend jaar bijvoorbeeld ook een geopend.

Ik ben toen 5 weken gaan reizen door budapest, split, dubronik, montpellier, barcelona, madrid, cordoba, sevilla, malaga, albufeira en lissabon, En toen terug met het vliegtuig! Beste vakantie ooit, maar van kroatie naar zuid-frankrijk is echt een te lange afstand haha. Je kan beter kiezen tussen oost en west-europa, of iets kiezen met goede aansluitingen. Treinen in Spanje ging wel heel makkelijk :slightly_smiling_face:
Als je specifieke vragen heb mag je ze stellen, in 5 weken heb ik een hoop geleerd over interrailen haha.

Ga absoluut in hostels zitten trouwens! Wij wilden ook veel feesten en vaak werd er via het hostel best veel georganiseerd zoals kroegentochten etc.
Wij zochten onze hostels via Hostelworld.com, daar kon je wel vinden of het echt ene jongerenhostel was of niet :slightly_smiling_face:

Je kunt het vaak wel vermijden door stoptreinen te nemen, maar waar word je ook niet altijd even blij van natuurlijk :wink:

Dit klinkt echt onwijs gaaf. Ik zal je een privé berichtje sturen met wat vragen. :slightly_smiling_face: