InterRail Global Pass

Heyhey! Deze zomer zit al vol gepland, maar voor volgend jaar zou ik heel graag een maand met de trein doorheen Europa reizen met een vriend(in). Nu kwam ik de InterRail Global Pass tegen, lijkt me superinteressant en leuk om op een korte tijd toch een hoop landen binnen Europa te zien! Heeft iemand hier ervaringen mee? Is het een aanrader, of komen er veel kosten bij? Dikke kus, Fien :couplekiss_man_woman:

Upje! :upside_down_face:

Ik heb het gedaan! Vond het wel leuk, maar je moet alles goed plannen en er kan ook veel fout gaan (dat een trein ineens niet rijdt ofzo, sta je daar midden in Duitsland of welk anders land dan ook) en er komen vaak reserveringskosten bij (dit verschilt per land hoeveel, Italiƫ ofzo is duurder dan bijvoorbeeld Hongarije). Maar het is wel echt een ervaring!

Ik heb dit ook gedaan. Inderdaad het ligt eraan waar je heen gaat, maar in Italiƫ bijvoorbeeld komen er op heel veel intercitytreinen reserveringen bij die 10 euro kosten.
Ik had alleen heen en terug gepland omdat ik in 1x door ging naar Italiƫ, als je dan in de avond een trein mist ben je wel de lul inderdaad.
Verder voor korte afstanden had ik het niet gepland. Het werkt toch in heel Europa hetzelfde, haha!
En over het in korte tijd veel landen zien raad ik zeer af. Ik reis elk jaar wel en het is gewoon zoveel relaxter om minder bestemmingen te hebben en deze ook echt goed te kunnen bezoeken ipv je door de stad moet rennen om alles te kunnen zien zegmaar. Naast dat je met de trein ook behoorlijke afstanden moet afleggen soms en dit is best vermoeiend. Ik zou zeggen: zoek een paar bestemmingen uit, maar ga niet zoveel mogelijk in die tijd bezoeken.
Maargoed, dat is iets wat je zelf moet ontdekken =)