'Internetvriendin' introduceren aan ouders

Ja, hoe moet dat. Ik praat nu bijna een halfjaar bijna elke dag op whatsapp met een meisje dat ik ken van internet, en we zouden in de vakantie heel graag eens willen meeten. Probleem is dat m’n ouders hier niks vanaf weten, en ik ook totaal geen idee heb hoe ze tegenover zogenaamde internetvrienschappen staan.
Ze woont wel redelijk ver van me af, dus het wordt of 1 dag afspreken (dat is geen probleem, dan hoef ik het mijn ouders niet te vertellen) maar we willen misschien ook een aantal dagen afspreken, en dan moet ik het dus wel aan mijn ouders vertellen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zoiets? Hoe begin je zo’n gesprek en wat moet je wel en niet zeggen?

‘Ik heb een leuke meid leren kennen via internet. We praten nu een half jaar met elkaar via Whats-app en zouden graag eens afspreken omdat we het goed met elkaar kunnen vinden.’

Ik denk dat “hoe denken jullie over mensen ontmoeten via internet?” een goede is om mee te beginnen en dan vertel je dat je iets op internet hebt gelezen over mensen die hele goede vriendinnen zijn geworden via internet en elkaar hebben gemeet en blabla. Dan kun je eerst de reactie van je ouders erover afwachten zonder dat ze al gelijk nee zeggen tegen het ontmoeten van die vriendin. Als ze enigzins positief reageren kun je over die vriendin beginnen die je zelf wil meeten.

ik ken haar via die en die (aa)

Dit zou ik eigenlijk ook doen :roll_eyes:

En mochten je ouders moeilijk doen, omdat ze misschien bang zijn dat het geen meisje is van je leeftijd, maar een oude vent. Vraag dan of ze op skype komt en introduceer haar op die manier. Dan kunnen ze haar zien en eventueel vragen stellen. En laat op de dag dat jullie afspreken weten waar jullie zijn.

Hoe oud ben je? Eventueel kunnen je ouders je erheen brengen, dan even koffie drinken met z’n allen (misschien dan ook met haar ouders erbij) en daarna verder met z’n 2en wat leuks gaan doen? Dan voelen je ouders zich denk ik wat fijner, als ze dat meisje echt hebben ontmoet.

Lees dit na ik catfish heb gezien… maar oke. Zie dit als een up.

ik zou gewoon zeggen dat je haar via via kent.

Hahaha, zo heb ik al alle meiden die ik via internet ken ook ontmoet :’)

De eerste keer dat ik iemand via internet in het echt heb ontmoet liet ik mn ouders met haar skypen (of volgensmij was het toendertijd zelfs msn-en met de webcam hahaha) dus toen vertrouwden ze het wel (:

Hmm dat skypen is misschien wel een idee, ze gewoon een keer binnen laten lopen als ik met haar skype. Ik ben trouwens 17, heb dus niet zo veel zin om mijn ouders ook mee te laten gaan, haha.

Dat doe ik ook :’) m’n ouders zijn wat ouderwets wat dat betreft, en zitten nog in de ‘vreemden op het internet zijn pedomannetjes!!!11!!’-fase.

‘Heb haar ontmoet met uitgaan’

Mijn ouders zijn meer van “ja, we brengen je naar de meeting toe en als het echt jonge meiden zijn gaan we weer weg en dan vertrouwen we wel op je”. Ik heb nog nooit gemeet dus het zou kunnen zijn dat ze op het laatste moment opeens nee zeggen.

Ik had vriendinnen ontmoet via toen nog hyves, heb verteld tegen mn ouders dat ik hun ging zien bij een concert wat ook echt zo is. En sinds dien mogen ze gewoon thuis komen hier enzo. :slightly_smiling_face: Dus misschien kan je zoiets zeggen? ook al is het niet echt waar dan…

mensen kunnen zich anders voor doen,het zou goed gaan maar als het dan niet zo is.
je moet nooit maar dan ook niet liegen er over maar eerlijk zijn,als je ouders het niet goed vinden dat is dan vrij logisch je weet niet wie achter die computer zit.

ik zeg niet dat slecht is maar je weet het maar nooit!!!

stel het anders aan je ouders voor, als iemand al moeilijk doet of smoesjes verzint dan is niet goed

Ik ken zelf ook mensen via internet , door een groep waar ik fan van ben. ik ben toen ook beginnen chatten met hun op fb. Nadat ik dat meisje elke dag lang 3 maanden sprak wouden we eens afspreken. Ik heb mijn ouders gewoon verteld dat ik afsprak met een meisje dat ook fan was van bandits en dat was geen probleem :grinning:

Hopelijk heb jie her wat aan :stuck_out_tongue:

Ik heb ook internetvrienden best wel veel en ze wonen heel ver. Ik wou ook afspreken met eentje die in Enschede woont en ik woon in Delft. Dus ik zei dat tegen mijn ouders en die flipten helemaal. Ze zeiden ja veel te ver en je kent haar niet en ik ga echt niet zolang rijden en miss is ze in real anders dan in het echt, ik heb daar echt om gehuild. Ik heb dat meisje nog steeds niet gezien maar we praten nog wel maar ooit gaan we elkaar zien, mn ouders willen dat ik contact met haar verbreek maar ik denk er niet aan…sorry wou gewoon dit ff kwijt