Internetvrienden meeten

Hey allemaal!
Ik ben Merel en ik ben 14 jaar.
Vorige week heb ik op de DYTG 2 internetvrienden van mij ontmoet (T en F). Toen heeft mijn moeder T ook zelf gezien en kennis met hem gemaakt. Een paar van mijn andere internetvrienden konden niet naar de DYTG komen, maar ik wil ze alsnog meeten. Nu hebben we een groepje gemaakt met wat mensen die we willen meeten. T en F gaan ook mee. Het is op Utrecht centraal waar ik ook al meerdere keren ben geweest. Er is een rechtstreekse trein vanuit mijn woonplaats en ik heb al meerdere foto’s en video’s gezien van de mensen die ik ga meeten en ik praat elke dag met ze op teamspeak. Maar mijn moeder zegt alsnog nee. Ikzelf vind dat ze iets te bezorgd is. Wat vinden jullie? En wat is jullie mening over het ontmoeten van mensen die je via het internet kent?
Het gaat om een meisje van 15, een jongen van 14 en een jongen van 15.
Graag hoor ik jullie mening hierover.
Xxx Merel

PS: De reden waarom ik dit topic heb geplaatst is omdat mijn moeder graag meningen van anderen wil horen. Ze zegt nee, maar is wel bereid om haar mening te veranderen. T en F hebben de mensen die ik wil meeten ook al een keer gezien, dus ze zijn sowieso wel wie ze zeggen dat ze zijn. Natuurlijk moet je een beetje wantrouwen hebben, maar ik ken deze mensen al zo lang… en ik kwam met het idee om te meeten. Ze dringen me niet aan om af te spreken. Ik herken weinig kenmerken van pedofielen of andere mensen met kwade bedoelingen in hun gedrag. Vandaar dat ik het onzin vind dat mijn moeder nee zegt.

Ik heb ook mensen via internet ontmoet en met moeite hebben mijn ouders toegeven dat ik toch wel mocht. Maar wij waren met alleen maar meisjes en ik reisde samen met iemand die ik al gemermet had (op school).
Ik vond het toen heel erg leuk!

Als je mag, zorg dan wel dat je met een bekende samenreist en als je aankomt je moeder even een appje/sms-je stuurt dat je veilig bent oid
Misschien kun je ook even tinychatten van tevoren, zodat je tenminste bewegende beelde van ze ziet

Waarom mag je niet van je moeder? Omdat ze je te jong vindt, ze er geen fijn gevoel bij heeft of vanwege het reizen?

Misschien kan je met degenen die je wilt ontmoeten gaan skypen en je moeder mee laten kijken, zodat ze kan zien dat het gewone mensen zijn van jouw leeftijd?

Edit: Ik heb trouwens geen enkel probleem met mensen van het internet in het echt ontmoeten, ik heb dat zelf ook gedaan op jouw leeftijd.

Ik zou skypen met ze en dan je moeder mee laten kijken.

Ik zou skypen, bellen oid met ze samen met je moeder, zodat zij ze ook kan zien.
Ik zou idd dus op plaats afspreken met ook veel andere mensen (dus dat heb je al wel goed geregeld) en desnoods samen met bijv. je moeder reizen.

Kun je je moeder niet meenemen?

Ik heb het wel een paar keer gedaan, en natuurlijk ook jongens via Tinder. Mijn moeder vond het eerst - toen ik jouw leeftijd had - echt niet kunnen. Ik mocht het toen ook niet, en heb er toen ook niets tegen gedaan. Maar hier heb je weinig aan denk ik.

Wat hierboven gezegd is vind ik best een goed idee. Skype eerst met ze, en laat je moeder er ook even bij komen, zodat ze kan zien wie het zijn. En als je iemand gaat ontmoeten, blijf sowieso op een openbare plaats en ergens waar jij de weg goed kent. En misschien kan je iemand meenemen die jouw moeder vertrouwd?

Ik heb het heel vaak gedaan, dat waren ook met enigste vrienden om het maar zo te zeggen. We gingen ook altijd naar Utrecht centraal om daar te meeten. Ik snap je moeder wel, maar op een dag moet ze je toch los laten om te laten zien dat je het wel alleen kan.

Wat mijn moeder vaak deed (zij is ook overbezorgd) is meegaan en even kijken wie ze zijn en daarna ging me moeder altijd rond die omgeving shoppen met me vader, zodat ze toch de mensen zelf heeft gezien.

2 jaar geleden meeten ik ook me vriendengroep in Utrecht centraal. Hun gingen naar DYTG en een ander groepje gingen gewoon in de stad “chillen” hoe ik dat ook moet verwoorden. Maar ja ik was toen 17 jaar ongeveer.

logisch want je bent 14 en dat geeft een gevoel van ‘te jong’ (voor treinreizen uberhaupt misschien zelfs, maar dat ligt eraan hoe je bent). Ik denk echter dat er een heel laag risico aan verbonden zit: je kent al mensen, je spreekt op een openbare plaats af (hoop ik dan, zo niet: blijf thuis), en mocht er een creep aan komen dan zit je op Utrecht centraal wel veilig. Volgens mij gebeurt dat eigenlijk nooit, maar goed: het zou kunnen. Iets skyperigs/bewegend beelderigs zou geen kwaad kunnen though.

Ik heb zelf een vriendin ontmoet via internet en ik mocht ook niet afspreken met haar. Ik heb haar stiekem gemeet (wel op een plek waar veel mensen zijn) en het was de beste beslissing ooit. Nu spreken we bijna elke week met elkaar af (m’n ouders vinden het nu goed) en is ze mijn beste vriendin geworden. Ik raad het je niet aan om stiekem te meeten, maar ik wil gewoon zeggen dat niet iedereen op internet pedofielen zijn en je kan er echt geweldige vrienden door krijgen. Misschien kan je eens skypen met hun en dan je moeder erbij halen zodat ze je vrienden kan zien. :wink:

Ik was trouwens zelf 14 toen ik haar voor het eerst meette.

Ik ga deze zomer met mijn vriend naar Engeland om 2 van mijn internetvrienden t e ontmoeten, ik ken ze al een jaar of 3 en heb ook geskypt enzo. Ik blijf daar een week lang in huis slapen, ik ben wel 17…

Misschien kun je je moeder laten bellen met hun ouders? Dat heb ik gedaan toen ik ook ongeveer 13/14 was. Ook heb ik met hen geskyped met mijn ouders erbij om ze gerust te stellen dat het echt de mensen waren die ze beweerden te zijn.

Ligt er een beetje aan. Hoe lang ken je ze? Is Utrecht ver? Heb je al ervaring met treinreizen en/of Utrecht?
Wat mij voor jou en je moeder het fijnste lijkt is dat jullie samen naar Utrecht gaan, dat zij even mee naar je vrienden loopt en daarna gaat rondlopen in de stad. En dan aan het einde van de dag weer samen terug. Zo ging dat bij mij ook de eerste keer.

Ik geef een tip, uit ervaring: neem altijd iemand mee die je vertrouwt als je internetvrienden gaat ontmoeten, je weet maar nooit welke persoon het is!