Hey allemaal!
Ik ben Merel en ik ben 14 jaar.
Vorige week heb ik op de DYTG 2 internetvrienden van mij ontmoet (T en F). Toen heeft mijn moeder T ook zelf gezien en kennis met hem gemaakt. Een paar van mijn andere internetvrienden konden niet naar de DYTG komen, maar ik wil ze alsnog meeten. Nu hebben we een groepje gemaakt met wat mensen die we willen meeten. T en F gaan ook mee. Het is op Utrecht centraal waar ik ook al meerdere keren ben geweest. Er is een rechtstreekse trein vanuit mijn woonplaats en ik heb al meerdere foto’s en video’s gezien van de mensen die ik ga meeten en ik praat elke dag met ze op teamspeak. Maar mijn moeder zegt alsnog nee. Ikzelf vind dat ze iets te bezorgd is. Wat vinden jullie? En wat is jullie mening over het ontmoeten van mensen die je via het internet kent?
Het gaat om een meisje van 15, een jongen van 14 en een jongen van 15.
Graag hoor ik jullie mening hierover.
Xxx Merel
PS: De reden waarom ik dit topic heb geplaatst is omdat mijn moeder graag meningen van anderen wil horen. Ze zegt nee, maar is wel bereid om haar mening te veranderen. T en F hebben de mensen die ik wil meeten ook al een keer gezien, dus ze zijn sowieso wel wie ze zeggen dat ze zijn. Natuurlijk moet je een beetje wantrouwen hebben, maar ik ken deze mensen al zo lang… en ik kwam met het idee om te meeten. Ze dringen me niet aan om af te spreken. Ik herken weinig kenmerken van pedofielen of andere mensen met kwade bedoelingen in hun gedrag. Vandaar dat ik het onzin vind dat mijn moeder nee zegt.