Internet

Heei! Allereerst: goed in uitleggen ben ik niet, maar ik doe mijn best!!!

Ik heb dus via internet een jongen ontmoet. We praten nu zo al een paar weken, en wil op een gegeven moment toch wel eens in real afspreken. Nu heb ik geen idee hoe ik dat aan moet pakken… Ik weet trouwens wel zeker dat hij het is, hij heeft verschillende snaps gestuurd op een manier dat je de foto’s niet uit je galerij kunt kiezen.

Maar goed, ik ben (bijna! Nog paar daagjes) 14 jaar, en als het klopt wat hij zegt is hij 15. Hij komt over als een ontzettende lieve jongen en respecteert gewoon je keuzes. Hij pusht me niet om iets te doen of zo, als je snapt wat ik bedoel :wink: dus volgens mij is hij betrouwbaar…

Maar ik dwaal weereens af, wat ik wilde vragen was hoe ik met hem zou kunnen afspreken. Het liefst midden in de stad zodat er niks kan gebeuren. We wonen alleen ongeveer een half uur rijden van elkaar af, en mijn ouders weten hier niks van af, wat ik eigenlijk graag nog even zo wil laten… Heeft iemand dit zo ongeveer meegemaakt en hoe was je ervaring? Heb je nog tips? Dankjewel voor het lezen van dit onsamenhangende verhaaltje… Hoop dat het een beetje duidelijk is!!

Sorry als er al zo’n soort topic is, heb eerlijk gezegd nog niet gezocht…

Ik zou eerlijk gezegd wel je ouders erover vertellen… Niet iedereen is altijd wie hij is op internet en stel dat dit het geval zou zijn is het toch wel handig als je ouders er vanaf weten :wink:

Ik heb zelf wel eens afgesproken met een jongen van internet die ik destijds van habbo kende. We hebben elkaar ontmoet op het centraal station, en zijn vervolgens de stad in gegaan. We hebben een drankje gedronken op het terras, want het was toen ontzettend mooi weer en samen een aantal peukies gerookt. Er vielen niet echt ongemakkelijke stiltes, omdat we niet afspraken omdat we elkaar leuk vonden, of verliefd waren. Het was puur vriendschappelijk, dus we ratelden erop los. Misschien kan jij ook gewoon de stad met hem ingaan, en ergens binnen wat drinken? Als het goed klikt kan je misschien nog 's avonds naar de bioscoop gaan. Als ik jou was zou ik hem wel naar jou toe laten komen, en niet jij naar hem. Laat hem ook niet meteen bij je thuis komen, gewoon voor de zekerheid.

@assbutt daar heb je wel gelijk in ja, maar eh waarschijnlijk mag ik dan als helemaaaal niet meer naar hem toe… Het onderwerp jongens/vriendjes vinden mijn ouders niet echt leuk…

@avanu oh dat is wel erg leuk!!! Dat is ook wel een leuk idee trouwens…

Waarom zouden je ouders dat niet willen? Mij lijkt het dat als je niks zegt en san komen je ouders erachter dat je ouders dan juist extra boos zijn…

Jaa, was heel gezellig! Ik spreek die jongen nu nog wel af en toe. Ik schaamde me er toen voor, omdat het toen nog niet echt “normaal” was om met jongens af te spreken via internet. Maar nu doet iedereen het, dus is er niks vreemds meer aan. Maar pas alsjeblieft wel op, tegenwoordig kunnen ze vanalles met social media. Ze vinden er wel iets op om het echt te lijken. Dus spreek niet ergens afgelegen af, en als er iemand tevoorschijn komt die totaal niet overeenkomt met de jongen met wie je dacht te praten, loop dan ook meteen weg.

Ik zou het absoluut tegen je ouders vertellen. Mocht er dan toch iets gebeuren dan weten ze hoe de persoon heet waar je bij bent en waar je bent.

Spreek op een drukke plek af. Ga niet zomaar ergens heen waar het minder druk is. Gewoon lekker in de stad ergens gaan zitten. En als je het niet vertrouwd gewoon weg gaan.

En voor de rest gewoon het naar je zin hebben. Ik heb ondertussen al 10 tallen mensen via internet leren kennen die ik later in real life zag. Tuurlijk is het begin een beetje ongemakkelijk en even wennen, maar als je daar allebei doorheen bent is het niet anders dan als je online praat (:

Ik vind het eerlijk gezegd nog een beetje jong om op je 13e af te spreken met een jongen die je niet eens in real life kent. De kans is er ook nog eens dat hij totaal niet is wie het beweert te zijn. Voor zover jij weet kan het best een pedo van 50 zijn.

Absoluut je ouders inlichten, en neem een vriendin mee. Wanneer je bijvoorbeeld in de stad afspreekt, dan zorg je dat zij er al is, en dat zij een soort ‘vreemde’ is. Dan heb je iemand die op je kan letten.

Wanneer je ouders nee zeggen, dan is het ook absoluut nee. Ik zou mijn kind van 13 namelijk never alleen een jongen van het internet laten ontmoeten.

Ik heb ook eens met een jongen afgesproken die ik kende via internet. (Die jongen is nu al bijna vier jaar mijn vriend. :slightly_smiling_face:) Ik was toen wel twee jaar ouder, dan wat jij nu bent.
Maar ik heb toen niet tegen mijn ouders verteld. Een dag later kwamen zij er achter en waren zij gigantisch boos.
Als ik jou was zou ik het wel vertellen aan je ouders en inderdaad op een drukke plek afspreken, je weet maar nooit wat voor jongen het is.

Sowieso vertellen aan je ouders. En ik zou een vriendin meenemen. Die hoeft niet perse naast je te lopen, maar ze kan het wel van een afstandje in de gaten houden. Persoonlijk vind ik je er te jong voor, maar dat is niet wat je vroeg :wink:)
Ik heb zelf ook weleens met iemand van het internet afgesproken, maar ik ben wel een stuk ouder.

Ga eerst eens een paar keer met hem skypen, dan weet je of het klikt. En misschien ook eens skypen met je ouders erbij, zodat ze kunnen zien dat hij te vertrouwen is.

ik had hetzelfde verhaal. toen bleek die 18, niet te vertrouwen & was er niemand in de buurt.
ik wil je aanraden om in de stad af te spreken. (Het is namelijk bewezen dat je makkelijker “nee” kunt zeggen als je niet voor iemands deur staat. Je kan een vriendin meenemen en je ouder/vriendin’s nummer in de sneltoets van je mobiel zetten, zodat ze je kan bereiken indien nodig. Wacht nog even met afspreken zou ik zeggen. Tot je 200% zeker bent dat hij te vertrouwen is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik zou allereerst is met hem skypen dan heb je hem toch al een beetje in real life gezien en weet je zeker dat het echt de jongen is waar je denkt dat je mee praat! x

Ik zou eerst skypen

Skype inderdaad eerst wat met hem! En vertel het aan je ouders, dit heb ik een paar jaar geleden ook gedaan en daardoor kon ik een stuk zelfverzekerder en vol vertrouwen naar het station om met hem af te spreken. Zoek inderdaad ook een drukke plek.

ik denk dat je best met hem af kan spreken spreek ergens midden in de stad af waarvan je weet dat het best druk is maar niet te druk dat je elkaar niet kan vinden spreek in of voor een winkel af ofzo. ik zou zeggen wil je hem echt in real zien gewoon doen maar zorg wel dat het op een plek is waar meerdere mensen zijn zodat er niks gebeurd

Je ouders vertellen, zowiezo. Ik heb ook met een jongen afgesproken zonder tegen me ouders zeggen… en ik kan je het verzekeren het wordt er niet beter op maar de kans is dan wel klein dat je met hem mag afspreken… Misschien dat je met hem eerst gaat skypen en dan even zn hoofd aan je ouders laten zien zonder dat hij het ziet haha ?

Oh heel erg bedankt allemaal! Skypen had ik helemaal nog niet aan gedacht! Heb hem gevraagd of dat het hem leuk lijkt eerst te skypen. Hij had nog geen skype, maar zei dat hij het zou gaan aanmaken. :grinning:

En ja… Misschien toch maar eerst even mijn ouders vertellen… Eigenlijk wel wat slimmer ja… Maar ik kan toch moeilijk zeggen: ‘Hee mam. Heb een jongen ontmoet via internet. Mag ik vandaag met hem afspreken?’

Je hoeft ook niet gelijk te zeggen dat je gaat afspreken toch. Vertel eerst gewoon dat je een jongen hebt leren kennen via het internet, ga dan met hem Skypen en stel hem daaraan via skype voor aan je ouders. Daarna kun je aangeven dat je met hem wil afspreken en krijgen je ouders ook niet gelijk een rolberoerte :wink: