Internet vriend

Hey,
Ik ben een meisje van vijftien en heb een vriend die ik ken van internet. Hij is even oud als ik en ik ken hem een half jaar nu. Mijn ouders weten ook dat ik met hem praat en vriendinnen ook en verder ben ik er vrij zeker van dat hij is wie hij zegt wie hij is. De gezichten op alle foto’s (ongeveer 20) komen overeen en ik zie vaak genoeg dezelfde hond. Op een foto zag ik hem en op zijn shirt stond zijn naam geschreven dus het lijkt me vrij logisch dat hij dat ook wel is. Nou is hij depressief. Hij ligt nu in het ziekenhuis nadat hij eergisteren zijn slagader door heeft gesneden. Natuurlijk was ik wel verdrietig, maar ik ga niet een week lang huilen om een jongen die ik niet in het echt ken. Nou hadden we ooit een gesprek waarin hij vroeg ‘als ik in het ziekenhuis zou liggen, zou je me dan op komen zoeken?’. Ik zei van niet en het was ook geen serieuze vraag. Nou ken ik hem vrij lang en ik zou hem eigenlijk wel heel graag een keer willen ontmoeten. Alleen denk ik niet dat hij dat wilt want hij mag van zijn vader niet veel, wat betreft social media. Daarbij denk ik niet dat mijn ouders, tegen wie ik het nog niet zo lang geleden heb verteld, het zo’n goed idee vinden. Ik heb al twee keer een goeie vriendin van internet ontmoet en misschien komen bij mijn verjaardag ook twee vriendinnen van internet, maar een jongen is natuurlijk meestal gevaarlijker. Laten we niet vergeten dat hij in België woont en ik in Nederland.
Is het slim om hem een keer te ontmoeten, en zo ja, hoe haal ik hem en mijn ouders over?
XxPersoonWatNietDomIsEnZekerWelNadenktOverWieZeOntmoet. :hugs: (<dat is zo’n schattige smiley omg)

Oh ja, dit is de eerste keer dat ik hier iets neerzet dus als ik dit soort vragen ergens anders neer had moeten zetten, sorry ik wist het niet. :sunglasses:

Praat er met je ouders over.
Vinden zij dit goed?
Ga der zeker niet alleen en zonder toestemmig heen

xx :hugs:

Bij twijfel niet doen. En al helemaal niet af gaan spreken uit medelijden.

Niet uit medelijden afspreken, je moet het wel zelf willen. Ik zou er gewoon rustig over praten met je ouders.

Je hebt het alleen maar over foto’s, zorg alsjeblieft dat je eerst met het videochat voordat je met hem afspreekt! Als hij moeilijk doet over videochat is het een grote rode vlag en moet je het niet doen. En zoals hierboven gezegd wordt niet uit medelijden doen. Verder is het helemaal je eigen keuze.