Internationale school

Hallo,

Ik had dus al eerder een topic gestart dat het slecht gaat op school. Ik ben dus sinds afgelopen zomer naar Frankrijk verhuisd en heb dus hele erge moeilijkheden met de taal. Ik spreek nu al Frans maar niet goed genoeg om volgend jaar examen Frans en Geschiedenis doen. Bij de inschrijving had de school me dus beloofd te helpen wat dus totaal niet gebeurd is. Maar oke, dat is niet mijn probleem. Ik heb op dit moment dus de kans om naar een internationale school te gaan en heb maandag een gesprek en moet ook een motivatie brief schrijven. Hebben jullie misschien enkele tips om mijn kans te verhogen op toelating want aangezien mijn cijfers niet zo goed zijn op dit moment.

Alvast bedankt,

misschien kan je aangeven dat je graag zoveel mogelijk wil leren en jezelf wil ontwikkelen maar dat je het gevoel hebt, dat het op je huidige school niet gaat omdat je het frans nog niet genoeg beheerst?

Ik zou dit inderdaad duidelijk maken. Je wilt wel graag leren, maar doordat de franse taal je nog niet zo goed ligt lukt het op dit moment niet goed om alle vakken te volgen en dus goeie cijfers te halen.

Ik zou duidelijk maken dat je het graag wil en dat je door de moeilijkheden met frans je cijfers wat lager zijn. Misschien kan je een oud rapport van in nedereland meenemen en laten zien dat je het wel kan?

Ja dat rapport neem ik sowieso al mee. :slightly_smiling_face:

Ik zou die motivatiebrief er inderdaad op richten dat je wel graag wil, maar dat het wat te moeilijk is omdat je de taal niet goed beheerst. En inderdaad zeggen dat het in Nederland beter ging, zodat ze kunnen zien dat je gewoon echt moeite hebt met de taal?

P.S. Waar woon je ergens? Ik heb op een internationale school gezeten in de omgeving van Parijs namelijk :stuck_out_tongue:

@Lisart

Ik woon helemaal in Zuid Frankrijk, en hoe komt het dat je op een internationale school hebt gezeten en hoe ben je daar binnegekomen?

Ah dan weet ik er niets van ;] Ik ben zelf geboren in Frankrijk en heb daar nog een tijd gewoond, en kon op die internationale school dan mijn Nederlands ook bijhouden. Maar succes ermee!