Ik ben zelf dit jaar begonnen aan deze studie aan de NHTV in Breda. Ik was zelf na de open dag geweest en eigenlijk toen volledig overtuigd dat dit de studie was die ik wilde gaan doen. Heb me ingeschreven en ben toegelaten en nu dus al een paar weken bezig. Tot nu toe bevalt mij de studie wel. Ik moet wel zeggen dat we tot nu toe nog wat saaiere vakken hebben (naar mijn idee) (vooral theoretisch) en dat het toch moeilijker is dan ik dacht. Ik heb zelf vwo gedaan en dit met (bijna) allemaal 7ens afgerond dus had wel gedacht dat HBO zeker wel te doen moest zijn. Toch valt me dit wel een beetje tegen. Dat ligt ook aan de manier van leren. Op de NHTV laten ze je alles zelf doen, je krijgt weinig tot niks uitleg over opdrachten en er wordt veel zelfinterpretatie van je verwacht zeg maar. Voor mij is dit in ieder geval wel lastig omdat ik nogal perfectionistisch ben en graag wil weten of ik op de goede weg zit zeg maar.
Ook word er ontzettend veel in groepjes gewerkt dus je moet wel kunnen samenwerken met anderen.
Zoals ik net al zei heb je in het begin vooral wat theoretische vakken zoals Management, Project management, Introduction Media & Entertainment, Storytelling. Hier krijg je dan 50% hoorcolleges en 50% werkcolleges van. Verder moet je ontzettend veel presenteren en hier krijg je in het begin ook een speciaal vak voor (Presentation Skills). geen zak aan maar ja, het moet toch ;s (of je moet presenteren ontzettend leuk vinden)…
Mijn eerste blok is nu bijna voorbij en ik heb over 2 weken tentamens van 5 vakken en 't volgende blok krijg je weer 5 nieuwe vakken. Hier zitten wel ook wat meer praktijkgerichte vakken tussen waar je echt bijvoorbeeld een online serie gaat maken.
Wat je wel goed moet realiseren is dat het echt geen makkelijke opleiding is en dat je alleen maar filmpjes gaat maken (dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan). Je krijgt veel theorie en er wordt ook veel van je verwacht. Maar als je het echt leuk vindt moet je het zeker gaan doen!!
En ik heb nog niemand echt horen klagen over dat alles in het Engels is. De eerste week is het nogal vermoeiend omdat het wel iets anders is maar je raakt er zo aan gewend dus hierdoor moet je je niet laten tegenhouden. Ik ben zelf echt niet goed in Engels maar merk dat ik hier nu veel beter in ben. Ik type nu met gemak in het engels een opdracht terwijl ik eerst nog zin voor zin aan het vertalen was. Ook het presenteren in het engels is in het begin (en stiekem nu nog steeds) wel lastig maar ook dit gaat steeds beter!
Als je nog meer vragen hebt kun je ze altijd stellen