Heeft iemand ervaring met deze opleiding? Ik begin te twijfelen over wat ik na de havo moet gaan doen. Wilde eerst Social Work gaan doen maar dit leek me ook wel interessant.
Mijn god zeg, het verbaast me iedere keer weer hoeveel van die onzinnige studies er zijn. Het is altijd iets in te trant van communication, lifestyle and leasure management of zo iets vaags. Met een baankansgarantie van -0.
Kan jij in de toekomst kijken? Deze studie kijkt als het goed is naar hoe je producten en diensten kan ontwerpen waar de consument behoefte aan heeft. Ik denk dat dit iets is waar de komende jaren nog veel behoefte aan gaat zijn.
(Om op hetzelfde niveau te blijven)
Mijn god zeg, het verbaast me iedere keer weer hoeveel jij zeikt over toekomststudies en alles afkraakt.
Wie weet heeft jou studie over 10 jaar een slechtere baangarantie dan deze studie. Kun je in de toekomst kijken? En daarbij, is het niet ook heel belangrijk dat je doet wat je leuk vind? Het is echt absurd hoeveel jongeren afhaken halverwege hun studie omdat het ze totaal niet trekt.
@TS. Nee sorry, ik heb geen ervaring met die studie. Waar word het gegeven? Dan kun je misschien naar de open dag of anders op internet even zoeken naar ervaringen als die er zijn =)
Oeeeeh ik volg! Ik wil dit misschien ook gaan doen ! Ben hier ook heel erg benieuwd naar omdat er nog geen afgestudeerden in zijn en als je alleen naar de school gaat krijg je altijd mooie praatjes… Dus ben ontzettend benieuwd !
Dat doet een industrieel ontwerper al.
Ik snap best dat iemand -per ongeluk- voor een studie kiest met heel weinig/geen baankans. Het is allemaal niet zo duidelijk aangegeven en natuurlijk kan je de informatie van hogescholen zelf ook niet vertrouwen. Maar als iemand je op de juiste weg probeert te helpen en je vervolgens niet zelf op onderzoek uitgaat, dan ben je gewoon dom bezig. Hogescholen zijn ook gewoon commerciële instellingen, en het kan hun echt niets schelen of jij later aan een baan komt of niet. Inmiddels zijn er al hele waslijsten met zogenaamde ‘hippe’ mbo en hbo studies die veel mensen trekken, maar waar geen arbeidsmarkt voor is. Vooral nu het beroepsonderwijs de laatste tijd zo in het nieuws is, snap ik niet dat mensen nog steeds blindelings afgaan op een studie de hen ‘wel leuk’ lijkt. Wees eens kritisch.
Jezus ik open dit topic toch om meer informatie over de opleiding te krijgen? Stop toch eens met zeuren man. Iedere opleiding heeft een arbeidsmarkt, je hoeft niet perse in Nederland te blijven he.
Haha meen je dat nou serieus, dus mensen die communicatie of iets in die richting studeren krijgen volgens jou later geen baan en zijn dus eigenlijk maar dom omdat ze een studie in die richting gaan volgen? Echt een grote onzin als je het mij vraagt, de wereld veranderd en er valt echt wel geld te verdienen in die sectors. En daarbij iedereen heeft nu minder kans op een baan in de crisis en zolang jij goed bent in je beroep valt er echt wel wat te verdienen. En tegenwoordig hoef je niet meer in Nederland te blijven en kun je eventueel nog voor jezelf beginnen. Niks is onmogelijk zolang mensen maar echt willen.
Oja, want het is natuurlijk ‘international’ lifestyle studies. Ze staan in het buitenland vast om je te springen!
Als ze ontzettend goed is in haar beroep wel ja!
Ik heb nog nooit van deze opleiding gehoord, maar de naam klinkt best interessant. Zelf doe ik Social Work en dat kan ik je ook wel aanraden. Weet natuurlijk niet wat voor persoon je bent, maar ik vind de opleiding in ieder geval wel heel leuk!
Ik vind het wel opmerkelijk wanneer je zegt dat een opleiding die te maken heeft met communicatie niet belangrijk is en geen werk oplevert. Maar wat doe je de hele dag? Communiceren. Je leven bestaat voornamelijk daaruit, dus je kan alle kanten op.
Ik doe ook social work, Maatschappelijk werk en dienstverlening. Heel erg leuk
Maar hier heb je niets aan TS
Ja, lijkt me inderdaad ook erg leuk. Ik zit zelf te twijfelen tussen MWD & SPH, maar denk dat het toch SPH wordt haha!
SPH is meer met groepen wat ik weet, MWD is meer kijken naar wat het probleem is, en kijken hoe je dat met behulp van de client kan oplossen. Wat SPH inhoud weet ik niet exact
Ik doe ook de opleiding communicatie en geloof me maar dat dit belangrijk is. Want zonder communicatie gebeurt er helemaal niets in de wereld. Deze opleiding is ook heel breed dus er is ook veel werk in te vinden.
Niet oordelen over iets wat je niet kent
Meisje, als je niet normaal en volwassen kunt reageren, reageer dan niet. Ze vraagt hier om advies, juist omdat ze geen slechte studiekeuze wil maken.
Zullen we hier nu dan over ophouden en dit topic verder gebruiken waar de TS het voor opende?
OT: Heb hier geen ervaring mee, maar klinkt wel interessant!
Ik ben het wel een beetje eens met Matchacha… Als je een studie kiest, moet je natuurlijk wel een beetje kijken naar de toekomstperspectieven! Als die nu niet positief zijn, is de kans niet super groot dat je na je studie makkelijk aan een baan komt. Ik weet niet precies wat deze studie inhoudt, maar het klinkt niet echt als een studie met baanmogelijkheden…
Waar heb je het over? Ik geef toch ook advies.
Bovendien is het nogal raar dat je zegt dat we hier over moeten ophouden, maar je er ondertussen wel op doorgaat door er nog een bericht over te plaatsen. Typisch zo’n geval dat altijd het laatste woord moet hebben.