Ik heb me net aangemeld voor International Business op Hoge School Zuyd in Maastricht.
Heeft iemand anders deze opleiding ook gedaan, of heeft iemand er ervaring mee?
Ik heb mijn minor afgelopen half jaar aan de International Business School in Groningen gevolgd. Dit houdt in dat ik een aantal vakken hier heb gevolgd & vond het echt geweldig. Echt zo anders dan mijn eigen opleiding en ik denk dat, als ik het opnieuw kon doen, ik de volledige opleiding daar had gevolgd. Vond het echt ontzettend leuk om met mensen van allerlei culturen samen te werken en internationale projecten te doen.
Het enige wat lastig kan zijn is dat alles in het Engels is en dat veel docenten waarschijnlijk ook uit het buitenland komen (alhoewel er in Groningen ook veel Nederlandse docenten zijn die het vertikken om NL tegen je te spreken ). De taal is vooral met leren soms lastig, omdat het net wat langer duurt voor je alles in je hoofd hebt zitten dan wanneer het in het Nederlands zou zijn. Daarbuiten wordt je Engels wel een heel stuk beter als je die opleiding volgt!
ja ik had de keuze om het in het Nederlands of Engels te doen, ik heb toch maar Engels gekozen en Spaans als vreemde taal. welke vreemde taal had jij erbij?
Ik hoefde geen vreemde taal te kiezen, omdat ik maar een half jaar de vakken daar volgde vanuit een Nederlandse opleiding. English for Exchange and Shopping Students was mij ‘vreemde’ taal
Ik denk dat het een hele goede zet is om het in het Engels te doen, aangezien je daar uiteindelijk op internationaal niveau meer mee kunt. Als het goed is studeer ik in juli af & daarna wil ik een master International Business and Management aan de RUG volgen, omdat het me echt veel beter is bevallen dan mijn eigen opleiding.
owzo oke, thanks!
up!
Ik doe dezelfde opleiding, ik neem aan dat je hem aan de hs zuyd gaat volgen?
als je vragen hebt ofzo dan kun je even een berichtje sturen ofzo.
mij bevalt het heel erg goed
dit precies heeft mijn ex ook gedaan. het beviel hem erg goed en hij haalt t redelijk, terwijl hij niet zo heel erg slim is en niet zo makkelijk leert dus het is wel te doen denk ik.
En een vriend van mijn ex doet ook deze opleiding en zit nu in zn 2e jaar. Volgend jaar gaat hij voor zijn opleiding een jaar reizen.
Wil je nog iets vragen erover dan vraag maar, ik weet er veel vanaf.
ik ga deze studie volgend jaar doen! Ook op HSzuyd Maastricht
ik ga deze studie volgend jaar doen! Ook op HSzuyd Maastricht
oh oke dankjewel!
oh leuk! engels of nederlands? en wat kies je als vreemde taal?