International Business and Languages @ HVA

Hallo!

Ik vroeg me af of hier ook meiden zijn die IBL doen op de Hogeschool van Amsterdam.

Ik wil graag weten hoe het jullie bevalt qua studie zelf, hoe het combineren van de talen met de economische kant gaat ed. En wat jullie van de school zelf vinden, heb je veel lesuren, begeleiding, dat soort dingen. :slightly_smiling_face:

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Ik studeer IBL aan de HAN in Arnhem, ik kan je dus even gaan informatie geven over de HvA.
De studie zelf bevalt mij heel erg goed, ik zit momenteel in het tweede jaar.
De economische kant is hier niet zo moeilijk als ik in het begin had verwacht. Ik heb economie en wiskunde laten vallen op de middelbare school, dus ik dacht dat ik met 2 jaar zonder deze vakken nauwelijks kon meekomen, dit valt heel erg mee. Het enige écht economische vak wat wij hebben gehad is bedrijfseconomie, en dat is dan ook het enige wat ik niet heb gehaald.
De rest is allemaal economisch getinte theorie, marketing en de werking van een bedrijf staan in deze studie heel erg centraal. Uiteraard is het een studie die internationaal gericht is, maar het gaat niet alleen maar over tapas en bratwurst. Verder komen er in groepsopdrachten en ook theoretische tentamens wel wat berekeningen in voor, maar deze zijn naar mijn mening niet erg gecompliceerd.

Ik vind de combinatie talen en economie redelijk goed te doen. Bedenk wel dat je aan beide kanten veel aandacht moet besteden. Ik ben goed in talen, maar ik kon het zeker niet links laten liggen om mij volledig te focussen op de economische kant, dat merk je wel. Anderen vonden dit wel heel lastig, sommigen zijn dan ook gestopt omdat ze óf de economische kant, óf de talen kant niet interessant/te moeilijk vonden. (Ja, er was zelfs iemand bij die alleen bedrijfseconomie interessant vond!).