internaat

Heee…

Even mn verhaal kwijt!
Ik heb thuis dagelijks ruzie,
echt een reden is er niet voor
maar goed gaat het niet
ruzies met veel geschreeuw/gescheld en geduw
nu moet ik morgen naar een psychiater
ook met mn ouders…
Het gesprek gaat er dus over of ik t huis uit moet…
naar een internaat dus…
Nu was mn vraag of iemand ervaring heeft het leven in een internaat
hoe het daar gaat enzo?

Pb mag ook!

nope ik niet ,
maar hier heb je niks aan lol

Ik helaas ook niet.

Ik ook niet, maar ik wil je wel veel succes wensen!!

Mij lijkt een internaat echt geweldig eigenlijk. Alleen jammer dat je je familie/vrienden buiten het internaat dan weer minder ziet.

Niet dat je hier veel aan hebt, maar succes met alles! (:

En ik maar denken dat ik een uitzondering was.

^haha ik ook.

Heb ook geen ervaring.

Mijn ex heeft 7 jaar op een internaat gezeten omdat zijn moeder een ongeluk had gehad en daardoor die lieve ADHD’er niet meer aankon.
Hij vond het niet bepaald leuk.
Je hebt gewoon een heel strak regime en weinig vrijheid. Maar onderling is het wel gezellig vaak. Maar als je echt met van die hele erge probleemkinderen komt lijkt mij dat niet leuk.

hangt er vanaf watvoor internaat het is enzo
ik heb sinds mn 12de in allemaal instellingen gezeten en geloof me dat wil je niet

ik heb niet op een internaat gezeten, maar ik ken wel iemand die erop zit. Dat is meer omdat zijn moeder is overleden en zijn vader iets erg heeft gedaan (geen idee wat), hij zit dan met 4 anderen in een huisje, met allemaal eigen kamer en badkamer en gezamelijk een woonkamer.

Hij had liever gehad dat hij bij zijn moeder kon wonen maar het is niet anders en dit vindt hij ook leuk. Het lijkt me eigenlijk ook geweldig, eindelijk iets voor mezelf, zonder gezeur, en met leeftijdsgenoten

Sorry hier heb je alsnog niks aan, dus up

geen ervaring met internaat, wel met pleeggezin, dat vind ik persoonlijk fijner omdat het veel persoonlijker contact is. hier heb je niks aan :slightly_smiling_face:

Een instelling is wel iets compleet anders dan een internaat hé (:
Ik ken mensen die op internaat zaten. Die moesten eerst hun huiswerk maken maar dan mochten ze vrij bezig zijn en om 9 uur terug binnen zijn. Voor doordeweeks valt dat toch goed mee vind ik.

haha dat dacht ik ook! ik ben dus niet de enige hahah

Ik wist eigenlijk niet dat die nog steeds bestonden. In elk geval sterkte & succes morgen!

Haha de een zegt valt wel mee ende ander vind t vreselijk haha
jaa ik hoop sws dat ik tijd krijg ofzo voor sport ofzo…

Dankjewel!:slight_smile:

wat is een internaat dan precies? ik dacht een superstrenge school toch waar je woont?
ik weet wel dat als je uit huis gaat je vaak in een instelling komt hoor, pleeggezin is superkleine kans. een instelling houdt niet in dat er iets mis met je is, maar gewoon een opvang voor jongeren die niet thuis kunnen wonen, wat voor reden dan ook.

Ik weet het niet, succes anyway!
Maar ik denk dat een pleeggezin makkelijker is, dan heb je denk ik iets meer vrijheid. Maar ik heb er geen ervaring mee en het hangt van het gezin af. Maar als je niet zo van de hele strenge regels bent en iets zelfstandiger en meer op jezelf is een internaat een ramp lijkt mij.