internaat

hey. ik had een vraag , weten jullie of je voor ff ergens anders kan wonen gewoon rust aan je hoofd? want heb echt zo vaak ruzie thuis word er helemaal niet goed van! en ik meen het echt, heel veel familie van mij is depressief enz… me ma ook en kan er gewoon helemaal nietmee omgaan elke dag wel ruzie geen zin meer in school nergens in! en heb er al heel lang aan gedacht op internet gekeken kan nergens iets vinden dus ik vraag het hier maar… en geen onzin berichten asjeblieft;)

http://www.bureaujeugdzorg.info/

?

heb ik al gekeken heb er niks aan

misschien moet je de kindertelefoon even bellen? hoop dat je er wat aan hebt&sterkte meid! x

• weggehaald!

Idd.

Besides, als je hier je verhaal vertelt, kunnen zij je mogelijk helpen om uit huis gezet te worden en zo opgevangen te worden in een internaat.

www.kinderrechtswinkel.nl
Hier vind je gratis en vertrouwelijk advies over rechten en plichten, wetten en regels. Wil je jouw probleem uitleggen aan de politie, de school, je ouders of de kinderrechter? Dan helpen ze je bij het schrijven van een brief. Ook handig als je een werkstuk voor school moet maken over rechten.

Dus je hebt wel wat aan die site.

ik raad jeugdzorg ook sterk af na vele negatieve ervaringen hiermee.

Natuurlijk wil ik wel zeggen dat jeugdzorg een extreem grote stap is om te zetten… ik zou het niet luchtig benaderen…

echt helemaal mee eens.
ze verpesten meer dan dat ze goedmaken.

ooh nee sorry ik bedoel geen internaat, maar gewoon voor een paar maanden ergens wonen want daar heb ikook over gehoord. bedoel niet voor altijd!

De topictitel heet zelfs internaat? Maar goed, dan moet je meer richting pleeggezin neem ik aan…

hoe bedoel je precies ‘even ergens wonen’ pleeggezin ofso? iets duidelijker zijn meid :smiling_face_with_three_hearts:

ja sorry, ik bedoel een soort tehuis waar je gewoon met andere kinderen bent en waar je niet voor altijd moet wonen maar gewoon omdat het thuis niet goed gaat en er een paar maanden ff woont, alleen ik zou niet weten hoe je dat noemt…

nou, dan is een pleeggezin een optie
of een crisisopvang…
maar dat blijkt ook niet alles te zijn, gelukkig heb ik er nooit gezeten.
Je kan ook naar een tijdelijk gast gezin,

maar ik zou als ik jou was nooit teveel laten merken dat er wat is
straks heb je jeugdzorg op je dak.

www.pleegzorg.nl
In Nederland zijn er duizenden pleegkinderen: kinderen en jongeren die bij iemand anders wonen. Tijdelijk, of tot ze 18 jaar zijn. Op deze site lees je hier meer over.

pleeggezin is ook niet alles.
dat wil ik je wel even zeggen.
als je er eenmaal zit, kan je ook niet zomaar terug…
en ze zijn niet altijd in de buurt
dus je zult ook van school moeten veranderen etc , en dat soort dingetjes.

Ik denk ook dat je inderdaad het niet zo luchtig moet benaderen… Naast mij woonden vroeger pleegouders. Net wanneer een kind gewend raakte aan alles (school, vrienden, pleeggezin) moest ze weer weg naar een nieuw gezin en daar overnieuw beginnen.

Ik heb een aantal jaar op een internaat gezeten door me eigen.

Ik moet zeggen dat ik daar wel een stuk beter uit ben gekomen dan dat ik er in ging.
Ik hoor vaak mensen zeggen hoe slecht een internaat is en dat soort dingen,
maar ik heb het er echt heel erg naar mijn zin gehad.

Maar mijn tip is om met een (niet-depressieve) familie lid te gaan praten (hierbij kan je denken aan een oom of tante bijvoorbeeld) en vragen of je tijdelijk bij diegene in huis kan komen.

Zoek vooral veel afleiding en maak je niet te druk om wat er allemaal gebeurd.

Waarom zit iedereen altijd zo te 'pieeeep’en op jeugdzorg?
Sorry hoor maar die mensen doen ook ontzettend veel goed!

Mensen die een slechte ervaring hebben met jeugdzorg hebben natuurlijk het recht om te vertellen dat het voor hun geen goed heeft gedaan. Maar ga het alsjeblieft niet afraden. Je weet niet wat je daar mee aanricht. Voor heel veel mensen werkt het wel en die moeten niet zelf met hun problemen blijven zitten.

Het valt me ook vaak op dat de meeste mensen die over jeugdzorg zeuren er nooit iets mee te maken hebben gehad. (Niet op girlscene want van jullie kan ik het natuurlijk niet weten.)

Wat ik wil zeggen is: Wees een beetje voorzichtig met het advies dat je geeft.

Ik heb precies hetzelfde!
Mn moeder gaat vandaag naar ggz jeugd bellen.
Voorderest weet ik het ook nog niet waar ik heen ga…