Internaat

Zit jij erop ?
zoja waarom ?
en hoe is het daar?
zonee
wat vindt je er alsnog van?
zou je erop willen zitten?
hihidankje
x

Nee ik zou er niet op willen zitten, mijn school is best vrij en dat vind ik fijn.

je hebt soms van die mooie programma’s(zoey101 bijv.) waar iedereen een heel mooi leventje heeft enzo. en veel vrijheid.
maar dat is juist niet zo, je hebt dan niet zoveel vrijheid meer.
dus nee, voor mij geen internaat.

ik dacht dat een inernaat was voor kinderen die onhandelbaar waren, of is dat ook zo?

soms, maar ook voor kinderen die geen ouders meer hebben, de ouders bijv varen en hun zo toch naar school kunnen enz. maar ook voor kinderen die zelf niet thuis willen wonen

vaak ook niet. B.v. ook voor kinderen waarvan de ouders veel in het buitenland werken.

Nee zou het niet willen, lijkt me niet fijn.

Een jongen uit mijn klas wil daar graag heen omdat zijn moeder hem haat en er altijd mee dreigt.
Zoooooo zielig.
Want dan wil hij gewoon weg bij haar x]

Mijn ouders hadden heet overwogen om me naar een internaat te sturen
niet omdat ik onhandelbaar was o.i.d
maar omdat toen ik bij hun kwam wonen ze bijna geen tijd voor me hadden, door hun werk.
dat is toch niet doorgegaan. Het leek me vreselijk
er is maar 1 internaat in nederland, je woont daar en dan heb je 2 soort van opvang ouders. die daar bij je wonen.
Dat leek me dus vreselijk, twee van die bemoeizuchtige volwassenen die je ouders zullen spelen

in belgië zitten best veel kinderen op het internaat,
Ze doen best wel leuke dingen ,maar ze moeten
wel tot 8 uur of zoiets studeren
en op de woensdag, als we maar een halve dag hebben
mogen ze of naar huis of ze gaan iets doen met z’n allen

Heeft mijn ma ook zoiets verteld XD (Zij heeft zelf in een internaat gezeten in België, dus… )
Zelf zou ik ook graag eens proberen, ggewoon om te zien hoe het is :stuck_out_tongue: Tuurlijk weet ik dat het niet zoals in Zoey 101 is, bvb. Allez, da’s toch geen school om te beginnen XDDD;;;;

Eigenlijk lijkt het mij geweldig. Sowieso houd ik wel van die schooluniformen enzo. Maar m’n zus vertelt me altijd dat het écht niet zo leuk is op internaten. Ik zal er ook nooit naar 1 gaan. Maar ik zou t wel willen. :slightly_smiling_face:

Ja, lijkt mij ook best leuk, alleen dan zou ik wel meer vrijheid willen dan die mensen daar nu krijgen.

ja daar ben ik het mee eens

.

Ik heb zelf wel op een internaat gezeten. Omdat mijn ouders dus varen. Bij ons zaten er dus alleen schipperkinderen en af en toe een kermiskindje :slightly_smiling_face:. Zelf vond ik het er verschrikkelijk en ben er op mn 14e afgegaan en bij gastgezinnen gaan wonen. Ik werd er heel erg gepest en toen ik er zat had je ook weinig vrijheid. Op zich mocht je wel op clubjes enzo, maar vaak hadden de begeleiders geen tijd om je weg te brengen dus ging het alsnog niet door. Dat snap ik ook wel als je een groep van 15 kinderen hebt en maar 2 begeleiders per dagdeel…maar toch niet echt tof. We moesten ook altijd heel vroeg (vind ik dan) naar bed. M’n zusje zit er nog wel en heeft het er best naar haar zin. Er zijn nu ook minder kinderen en kan er dus ook wat meer.

Internaten zijn dus echt niet alleen voor onhandelbare kinderen :slightly_smiling_face:. En er zijn er ook veel meer dan 1 in Nederland hoor :wink:.

Dit is een topic uit 2009 …

Nee dat niet ze dreigt me er wel mee omdat ik niet luisterde omdat eigenlijk down was.e n ik deed wat hun wou doen
nee ik wil absoluut niet naar een internaat
discipline kan ik ook zelf leren door toch te luisteren.

Maakt nii uit toch dat t een topic is uit 2009? Internaten zijn er nog steeds :stuck_out_tongue:

Oh ik zit al meer dan 6 jaar op internaat.
6 jaar in een internaat met ‘onhandelbare kinderen’.
Ik heb Autisme, en eigenlijk hoorde ik daar niet echt thuis maar er was nergens anders plaats.
Sinds een paar maanden zit ik op een internaat met alleen maar kinderen met Autisme.
En het is daar heeeeeeeeeel leuk (: Ze begrijpen ons heel goed enzo.
Op dit internaat / school is goed voelen het belangrijkste. Zelfs belangrijker dan studeren.
Dus we doen wel veel leuke dingen.