Interior Architecture

Ik had een vraag over de studie Interior Architecture. (Op sommige scholen heet het interieur design) Doet iemand die studie of kent iemand een persoon die die studie doet?

Ik vroeg me af:

• Lijkt het heel erg op het vak techniek?
  • Leer je er huizen inrichten?

Ik ben namelijk een beetje op zoek naar studies (doe dit jaar examen) en binnenhuis architectuur geven ze alleen op MBO. (Ik heb niks tegen MBO maar dan had ik in de 3e al kunnen stoppen met de HAVO dus dat vind ik een beetje zonde)

Nog een vraagje: Weet iemand een leuke studie. Iets creatiefs maar wel iets waarmee je later een vaste baan hebt?

same problem here…
upje!

als je havo doet dan is die opleiding 3 jaar ipv 4
ik doe namelijkt interieur adviseur

Ja maar dat is iets anders. Ik heb het over de kunstacademie. En die duurt wel 4 jaar.

Ik denk niet dat het op het vak techniek lijkt, aangezien het inderdaad op de kunstacademie is. Ik heb zelf op een kunstacademie gezeten, maar niet die studie, dus daar kan ik je niet mee helpen verder. Ik zou gewoon eens naar een open dag gaan, daar kunnen ze je veel beter helpen (:

hee,
ik ben vorig jaar al wezen kijken voor een opleiding die mij leuk leek.
Interieur architecture leek mij super leuk.
Ik had het idee ervan dat je dan huizen moest in gaan richten.
Toen ik naar de opendag ging vond ik het wel tegenvallen.
In de eerste drie jaren houd je je vooral bezig met muren.
Zodat je leert ruimte te maken en te kennen.
En je hebt dan ook vakken zoals licht, en kleur.
Het is wel een heel mooi beroep, maar het viel me wel wat tegen.
Als ik jou was zou ik gewoon naar de opendagen gaan.
Ook naar verschillende scholen, en bekijk ook andere opleidingen.
Zodat je een breder idee krijgt.

Ik moet volgend jaar ook een studie gaan volgen, maar weet nog niet welke.
Grafisch ontwerpen, interieur architect, vormgeving?

OWJAA! Als je naar een kunstacademie wilt, moet je een vooropleiding doen.
VOlgends mij begint dat in januarie/februarie. En dat is dan steeds zaterdags dacht ik.

Ik weet het allemaal ook nog niet precies, daarom ga ik nog naar veel opendagen kijken.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

PS::; het lijkt niet echt op techniek. Je moet wel huis modellen maken van hout. Maar verder niet echt. Je moet wel een beetje creatief zijn.

Als je naar de kunstacademie wil, moet je sowieso creatief zijn…