Interieuradviseur Ontwerper/Tekenaar

He,

ik had een vraagje over de opleiding Intrieur adviseur, van mbo.
Ik weet niet als iemand hier die opleiding volgt?
Maar ik had een vraagje hoe de opleiding er ongeveer uit ziet.
Wat voor opdrachten je uit moet voeren op school, en ik vroeg me af wat voor dingen je van thuis moet laten zien om op de opleiding toegelaten te worden.
En moet je ook goed wiskunde kunnen?

Ik zit nog maar in de 3e maar volgendjaar al examen jaar dus ik ben nu alvast aan het ori"enteren. Ik wil nog scholen bezoeken, wat kan ik dan het beste vragen aan leerlingen?

Alvast bedankt! ^^)

ik ga volgend jaar naar het cipap in zwolle, interieur en kleur volgen.
maarja, hier heb je niet echt iets aan… (=

Mijn zus zit ook op cibap.
Maar doet een andere opleiding, dus zij kan niet echt precies de dingen vertellen die je bij kleur en interieur opleiding volgt.
Ik had wel in een boekje gekeken wat voor vakken je krijgt.
Heb je al toelatingsonderzoek gedaan dan?
Wat voor soort dingen heb je laten zien?

ik heb dus precies hetzelfde wil het ook wel weten eigenlijk :’)
zit nu in vmbo-t 3 en volgend jaar ook eindexamen… ik had het nimeto op 't oog… in utrecht en dan de opleiding IDEB (interieur, decoratie, exterieur en bescherming)
misschien leuk om daar 'n keer op de site te kijken of bij opendagen :slightly_smiling_face:

Ik heb de site even bekeken. Lijkt me ook een leuke school. Maar ik zoek eerder iets in Zwolle. Ik zou graag naar het Deltion of Cibap willen het liefst cibap want dat is een kleine school en dat spreekt me wel aan.
Alleen ik zou graag wat meer informatie willen weten over wat voor soort opdrachten je er doet en wat voor soort dingen je mee moet nemen met toelatingseisen. Misschien ook wel leuk om te weten wat voor bedrijven je stage loopt? (:

meer mensen?

voor toelatinsexamen op het cibap krijg je opdrachten die je thuis moet maken en daar op school moet maken.
is wel te doen, zoals letters natekenen en inkleuren, een 3d figuur vouwen, plattegrond van 1:50 naar 1:100 zetten en dan inrichten.
en dan moet je ook nog spullen/tekeningen van thuis mee nemen die je niet speciaal gemaakt hebt voor de toelating.
maar dat was dit jaar, waarschijnlijk is het volgend jaar weer anders?!

Oke, dank je voor de informatie! (: Lijkt me idd nog wel te doen.
Wat voor soort dingen heb jij van thuis meegenomen?
Heb je ook gewoon protret tekeningen meegenomen? Want ik vind het beetje moeilijk om dingen te verzinnen die ik moet meenemen want volgensmij is portret tekenen niet echt wat je bij de opleiding doet. Maar ik kan het natuurlijk wel meenemen om te laten zien wat je kunt.

ik heb verschillende dingen mee genomen, ik had een radio gepimpt en daar foto’s van mee genomen.
kleren die ik gemaakt heb, daar foto’s van gemaakt.
dingen die ik gekleid heb, daar foto’s van gemaakt.
want je moet het ‘3D’ ding niet zelf mee nemen, maar foto’s van maken.
en dan heb ik ook gewoon een aantal tekeningen mee genomen.

gewoon proberen zulk verschillend mogelijke dingen te laten zien.