Intensief geroddel op de werkvloer en in mijn vriendenkring

Wat vreselijk. Ik snap heus wel dat iedereen wel eens roddelt, maar ik vind het zo triest als er elke persoon de grond wordt in geboord die ff twee seconde naar de w.c gaat en weer terug komt en dan heel lief. En als de volgende collega even naar achter moet om wat te halen dan wordt die weer neergemaaid. Dat je elkaar nog aan kunt kijken als je ondertussen wel weet dat iedereen elkaar backstabt.

Ik kom dit echt overal tegen; op werk, op school in mijn vriendenkring.

Gezond geroddel wat je in iemands gezicht zal zeggen okay, maar dat elkaar zwart maken en kwetsbaarheden zoals blunders omhoog halen om een ander pijn te doen vind ik pas erg. Is dan niemand meer te vertrouwen.

Dat is idd niet leuk.
Gelukkig maak ik het zelf niet zo mee, anders zou ik er wel wat van zeggen.
En als ik een hekel aan iemand heb laat ik het wel merken aan diegene zelf, dan hoeft hij/zij het niet via via te horen.

-

Ik weet het vreselijk.
Bij mij in de klas zit het vol met personen die gewoon niet anders kunnen dan roddelen. Bij de kinderopvang enz, is het ook altijd een en al geroddel ><’

En waar ik de grootste hekel aan heb zijn die mensen die ‘erbij’ willen horen en dat alleen denken te kunnen door te roddelen over andere ><’

Vind de roddelaars gewoon zeer zielig :pensive:

Ik ken het, en ik haat het… maar helaas valt er niks aan te doen. mensen praten nou eenmaal over anderen. Daarom vertrouw ik tegenwoordig niemand meer, alleen maar mn zus en mn ouders.

hmm ik ken het wel een beetje, bij mij werken allemaal vrouwen/meisjes dus er word heel wat afgepraat achterom iemands rug, ook 2 collegas die het niet zo goed konden vinden en die beiden met mij samenwerkte. ik kreeg van beide kanten dingen te horen die ik liever niet hoorde

ik kan er zelf ook niet tegen, als je iets te zeggen hebt over iemand doe het gewoon met diegene erbij. ik denk zelf dat ze rodellen achterom iemands rug omdat ze de confrontatie niet aankunnen, geen weerdwoord of uitleg van iemands gedachtes of doen durven te krijgen. ik heb er maar 1 woord voor… zwak

tuurlyk je moet soms wel iets kwijt, dat snap ik dan ook wel. maar echt dat achterbakse, bah ik spuug erop

Ik ken het. Vooral in m’n vriendenkring dan. ><

Ik hoor dat het op de werkvloer nog veel erger is meestal.

Maar je moet maar denken: Mensen roddelen alleen maar omdat ze zelf dan beter lijken of geen gespreksstof hebben. Trieste figuren… I agree.

He, ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat rot vindt :slightly_smiling_face:
Ik heb twee vrienden die dat ook constant doen, nuja vrienden. Ik heb erg veel moeite om zulke mensen te vertrouwen, omdat je nooit zeker weet wat ze achter jouw rug zeggen.
Dus misschien kan ik ze niet echt vrienden noemen.
Alleszins, we hebben eens ruzie gehad omdat ik hen had gezegd dat ik het niet vond kunnen. Toen heeft een van die jongens gezegd dat hij het deed omdat hij zich zo beter voelde, omdat anders altijd hij degene is die geviseerd werd.

Nou, chapeau dat hij het heeft toegegeven, maar daarmee is het niet opgelost nee. En dat maakt het ook zeker niet goed.

Ik ga echt actief op zoek naar mensen die zo min mogelijk roddelen. Zij roddelen echt over mensen die ze gewoon voorbij zien lopen in mijn richting en die ze totaal niet kennen. Een van die meisjes waarover ze toevallig roddelden had ooit een tegen mij gepraat en toen ik hen zei dat dat eigenlijk wel nog best een toffe was, stonden ze met hun mond vol tanden want ja ‘ze kenden haar niet’

ik kom het ook heel veel tegen en ik word er echt niet goed van
ik ben absoluut niet zo bij mij weet je waar je aan toe bent, of ik je mag of niet
en natuurlijk kan ik dan nog steeds wel nromaal doen. maar roddelen en dan
daarna weer lief doen. bah

Ja dit komt bij onze vriendenkring ook echt heel vaak voor!! Totdat je je er niets meer van aantrekt, al heb je diep van binnen echt een gruwelijk hekel eraan…

Ik vind het ook verschrikkelijk, al geef ik toe, ik doe het zelf ook.
Maar niet in maten dat mensen er beledigd, verdrietig of boos worden.

ik haat dat soort mensen in mijn omgeving, als merk dat iemand daar mee bezig is hou ik me ook meestal stil (of ik zeg iets wat je geen roddelen kan noemen). Ik ga ook maar zo weinig mogelijk met dat soort mensen om, ik voel me daar echt niet op me gemak bij.

in mijn vriendenkring g gebeurd het ook :confused:
Dan is iemand ziek ofzo en dan wordt daar gelijk over geroddeld, en als die persoon er vervolgens weer is, wordt er weer vriendelijk gedaan -.-
net als laatst; een vriendin zei: ‘‘ik heb zin om te roddelen, even kijken wie er niet is.’’ ik had echt iets van; huh, oke…

Ik bedoel, ik roddel zelf ook heus weleens, maar ik vind het stom om over een vriendin te roddelen, en om dan vervolgens weer te doen alsof er niks aan de hand is…

Ik ken het helemaal, vooral in mijn ‘vriendenkring’. Ze halen idd blunders van mij omhoog en lachen er keihard over, terwijl ze weten dat ik het écht niet leuk vind

Ik zat in een meidengroepje dat zo was.

Gingen 5 van hen samen op vakantie en waren ze samen poeslief. Was er eentje niet in de klas aanwezig, ging een ander van het groepje tekeningen maken van hun vakantie; doet ze twee stipjes als borsten van het meisje dat niet aanwezig was van ‘haha, zij is plat’. En ondertussen maar gezellig lachen in de pauzes samen… dit soort dingen deden ze dagelijks…

Dat is echt dom, ik vraag me af toe hoe ver je dat zulk mensen als vrienden kunt beschouwen…
Ik denk dat we allemaal wel eens roddelen over vriendinnen, maar niet op een gemene of kwetsende manier.

Ik snap wat je bedoelt en irriteer me er echt erg aan. Kijk ik zeg ook wel is wat over iemand, maar dat zeg k ook gewoonr echt in het gezicht. Dat afkraken van andere mensen hele tijd begin k echt zat te worden -.-

Precies en zeker niet op een manier dat ze er hoe dan ook achter komen. =)