Intakegesprek

Hoi lieve girlscene meiden!

Ik heb morgen een intakegesprek voor mijn vervolgopleiding (op ROC Mondriaan) en ik heb echt geen idee wat me te wachten staat. Ik heb gehoord dat ze naar je motivatie (kunnen) vragen maar verder heb ik echt geen idee. Ik heb ook op internet gezocht en daar zag ik wat dingen staan die ze kunnen vragen (of je iets over jezelf kan vertellen, wat je goede/slechte eigenschappen zijn etc) maar alsnog voel ik me niet voorbereid :’) En wat kan ik het beste aantrekken? Ik heb van te voren wel een toelatingstest dus het moet wel fijn zitten zeg maar. Ik zat te denken aan een spijkerbroek met een leuke blouse, alleen ik heb het heel snel koud dus ik weet niet of dat verstandig is.
En heeft iemand nog tips voor me waar ik op moet letten en wat ik wel en niet moet doen? Ik ben echt heel zenuwachtig haha, ik heb een sociale fobie dus het is sowieso al heel lastig voor me om met vreemden te praten en dan is dit ook nog iets belangrijks. Ik flip hem al als ik aan het moment denk dat ik alleen de school binnen moet (ja alleen door de deur zeg maar, dan flip ik 'm al). Maarrrr goed. Ik overleef het wel, ik wil alleen graag voorbereid zijn :grinning:

Ik weet niet of dit handig is om te weten, maar ik wil Verpleegkunde gaan doen :grinning:

2 jaar geleden had ik dat ook, ik maakte me eigenlijk helemaal druk om niks.
Ik kreeg bij de intake vragen zoals; waarom heb je hiervoor gekozen en wat zal je een goede secretaresse maken?
Op beide vragen wist ik eigenlijk geen antwoord, dus het was bij mij meer van uhhh geen idee. Maar ik werd toen toch aangenomen, haha

Bij mij werd gevraagd wat ik ermee wilde doen en hoe ik dacht dat de opleiding in elkaar zat. (Wat je dus leert op de opleiding).

Hm ik had vandaag geen intake, die heb ik pas op 30 mei maar ik dacht dat ik hem vandaag had vanwege de TOA toets die ik had :")

Tijdens mijn intake moest ik een boekje invullen met vragen waar zij op terug kwamen.
Ze vroegen me om mijn motivatie, waarom ik dus naar de opleiding wilde.
Ook wat ik in het dagelijks leven doe en hoe ik dat zou gaan combineren.
Je kan het zien als een soort van sollicitatiegesprek.

Ik zit ook op het ROC mondriaan, had een jaar geleden me intake test, in het engels. ;p

Dacht dat ik het verpest had want ik wist van de zenuwen de makkelijkste woorden in het engels zelfs niet meer, en toch was ik aangenomen haha!

Haha, oeps! Heb je nog even respijt :wink:

Maar mijn tips: trek iets aan waarbij je je op je gemak voelt. Een nette spijkerbroek en een blouse kan, vind ik, echt prima. Desnoods neem je een vestje mee voor als je het koud krijgt.
En probeer voor te voorbereiden hoe je uit kunt leggen waarom je die opleiding wilt doen, wie jij bent en wat je kunt en ook wat je wil leren. Het is school en geen baan, dus geef het ook eerlijk toe als je iets niet weet. Ze houden er heus wel rekening mee dat je zenuwachtig bent, en anders moet je dat gewoon zeggen.

Succes alvast!