Intake gesprek Communication & Multimedia Design

Hey Meiden!

Ik start in september met de opleiding Communication & Multimedia Design in Den Bosch, nu heb ik aankomende dinsdag een intake gesprek en ik vroeg me af of iemand weet of het intakegesprek gevolgen heeft voor de toelating op de opleiding?

Ik heb de school al gemaild maar hier nog geen reactie op gehad.

Alvast bedankt!

een intakegesprek is toch juist een gesprek waardoor je wel of niet aangenomen word?

Nou soms is het ook om alleen te kijken voor je motivatie volgens mij, bij mijn huidige opleiding moest ik ook naar een intakegesprek maar dit had veder geen gevolgen voor mijn toelating.

oh oke! uhm sorry dan heb ik geen idee!

Niemand?

Ik heb er een in Amsterdam, moet ook een opdracht maken, moet je jezelf als merk presenteren. En ik moest digitaal een vragenlijst invullen met wat ik van de opleiding verwacht, wat me leuke vakken leken en welke niet, waarom ik hbo kies en niet MBO/universiteit, allemaal van dat soort dingen. Volgens mij stelt het niet veel voor.

Misschien gaan ze wel strenger kijken, met de bezuinigingen, lijkt me. Ik bedoel, ik kreeg laatst een brief dat ik over zoveel tijd afgestudeerd moet zijn omdat het anders geld kost. Dus lijkt me dat ze toch wel wat beter gaan kijken naar wie ze toelaten? (: Maar ik kan het ook fout hebben! Ik weet namelijk niets van die opleiding dus je kan dit als een up beschouwen. :’]

Ik moest inderdaad ook zo digitale ‘test’ maken, en een opdracht maar die weet ik nog niet krijg ik dinsdag pas te horen. In mij ogen stelt het ook niet zoveel voor, er wordt ook duidelijk aangegeven dat het geen toelatingsexamen is maar een beeld geeft of je bij de studie past. Maar ik kan nergens vinden of ze je op je intakegesprek mogen afwijzen.