Instructie maag-darmaandoeningen

Hoi!
Ik doe de opleiding helpende verzorger niveau 2 en moet donderdag een boekje inleveren met allemaal opdrachten erin!
Nu heb ik deze opdracht gekregen:

Opdracht 18: Instructie

Beginnende stagiaires vinden het vaak lastig om om te gaan met zorgvragers met maag-darmaandoeningen. Welke adviezen kunnen ze de zorgvragers geven? En wanneer moeten ze de leidinggevende inschakelen?

+ Schrijf een instructie voor een stagiaire over omgaan met maag-darmaandoeningen

Ik heb overal al een beetje gezocht op internet maar kan niet echt iets vinden, en in de les hebben we het hier nog nooit over gehad … ik ben zelf nu ziek en heb niet van iedereen een telefoon nummer om te vragen, en van diegene die ik hem heb snappen het ook niet, haha!
zou iemand mij misschien een beetje op weg kunnen helpen?
alvast bedankt!

Wat voor aandoeningen gaat het over? Gaat het over incontinentie of andere chronische aandoeningen? Obstipatie of andere tijdelijke aandoeningen?

Ik heb geen flauw idee, staat verder ook niet in de opdracht en is niks over verteld … alleen maag-darmaandoening
snap er helemaal niks van! haha

Ik heb echt geen idee, er is ook geen uitleg of iets gegeven, en kan er ook niet meer om vagen want het moet overmorgen al worden ingeleverd haha!
Volgensmij gaat het inderdaad meer om diarree en chronische darmziektes!
Ik zou nog een even op google kijken! bedankt haha

Je hebt ook nog maagzweren of een niet goed sluitende maagklep(?)

Het enige waar ik op kan komen is dat de stagaire de zorgvrager (in het geval van een darmaandoening) moet adviseren om zijn of haar ontlasting goed in de gaten te houden. Als het afwijkt (bloed) ofzo, dan moet er iemand ingeschakeld worden.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

@Disaronno Ik moet maandag beginnen met stage, op een basisschool!

@xFlower Dankjewel! dit helpt me al een beetje op weg!

O ja, grapje!

Je doet de opleiding helpende en gaat stage lopen in het onderwijs? Dat is wel heel erg onlogisch.

Kun je niet de docent mailen en vragen wat er precies bedoeld wordt?

Is de opdracht van je stage? Of is het een algemene opdracht van je opleiding?

Nee, ik moet een halfjaar stage lopen met kinderen, en een halfjaar met oudere mensen!
en begin maandag dus op een basisschool, maar moet voor donderdag een boekje inleveren en moet ik een paar opdrachten uit maken en dit is dus een daarvan, gewoon een opdracht van mijn opleiding

O dan is de vraag niet zo raar.

Er moet trouwens ook worden gekeken naar hoeveel pijn de zorgvrager heeft, maar ik heb geen idee wanneer je dan moet ingrijpen o.i.d.

Nee ik begrijp het ook niet

Dat weet ik ook niet, het hoort bij de opleiding :slightly_smiling_face:

Jaa, ik zal nog even verder zoeken en kijken of ik eruit kom haha!

dankjewel