Instromen met propedeuse (IMEM)

hey allemaal,

Ik heb advies nodig. Ik studeer momenteel media&entertainment management aan hogeschool Inholland. Ik ben voor volgend schooljaar aangenomen voor de opleiding international media&entertainment management op NHTV. Er is de mogelijkheid om in te stromen in het 2e jaar als ik mijn propedeuse haal.
Ik vroeg mij dus af, of het niet verstandiger is om in het 1e jaar te beginnen, aangezien het toch wel een engelse opleiding is en sommige vakken verschillen. Ik ben dus bang dat als ik instroom in het 2e jaar, ik het moeilijk ga krijgen.
Als ik besluit om niet meer voor mijn propedeuse te gaan, dan ga ik ook stop ik nu met studeren in Rotterdam en begin in gewoon in het 1e jaar op NHTV.

advies?

Bijzonder dat je vanaf jaar 2 mag instromen, bij veel studies mag dat niet.
Het lijkt mij raadzaam om vanaf jaar 1 in te stromen om de redenen die je benoemt. Tenzij je verwacht minder moeite te hebben met de vakken. Als je nu hard moet werken om je P te halen, dan denk ik dat het juist fijn is om rustiger aan te doen en juist vanaf jaar 1 in te stromen. Mogelijk sluiten ook enkele vakken van jaar 2 aan op de lesstof van jaar 1, waardoor het prettiger is om eerst in jaar 1 dit materiaal te behandelen.

Ik heb zelf het eerste jaar imem gedaan op het nhtv en ik weet dat deze 2 studies behoorlijk verschillen. Een vriendin heeft deze studie namelijk ook bij Inholland gedaan. Ik zou gewoon dan lekker stoppen (of profijt nemen van alle ervaring die je wel mee kunt nemen) en gewoon in het eerste jaar beginnen. Ik snap dat je graag zou willen doorstromen, dat zou ik ook willen, maar die studies lijken gewoon echt niet zoveel op elkaar als iedereen denkt. Wel een hele leuke studie trouwens hoor, op het nhtv!