Instorten

Sorry voor het lange verhaal maar ik moet het kwijt en ik weet niet wat ik moet doen. Ik hoop dat jullie dit willen lezen en een reactie achter willen laten want ik zit gewoon compleet in de shit.

Haii iedereen,
Ik heb wel vaker een topic aangemaakt over mijn ‘vriendje’.
Ik was te afhankelijk van hem en dat is niet goed voor me, compleet niet.
Hij heeft het dus uitgemaakt 2/3 weken geleden maar hij hield nog van me zei hij maar hij had probleme die hij eerst op moest lossen want hij zit met zichzelf in de knoop.
Ik ben dus in de vakantie heel vaak bij hem geweest, altijd met vrienden erbij enzo en we hebben toen ook wel eens gezoend.
Op een dag vroeg ik om wat met zijn 2e te gaan doen en dat vond hij goed. We zijn toen gaan zwemmen en daarna wat rond gaan hangen (zijn kleine broertje ging ook mee omdat ie anders niet weg kon) en daarna bij hem thuis eten. We hebben toen heel veel gezoend, op de manier dat we dat deden toen we nog verkering hadden en hij zei dat hij me nog leuk vond en van me hield. Dat hij me terug wou. Niet letterlijk met die woorden maar daar kwam het wel op neer.
Ik was al een beetje over hem heen aan het komen, heel langzaam, maar toen dat gebeurde (die dag) kreeg ik weer complete hoop dat het goed zou komen.
Valse hoop…
Gister kwam hij op msn en moest me wat vertellen. Hij is verliefd geworden op een ander meisje. Die hij via hyves kende en laterna via msn mee sprak. Ik ken dat meisje ook. (is een soort van vriendin kun je zeggen) Hij sprak veel met haar sinds het uit was en een week na dat het uit was is hij verliefd op haar geworden zei hij. Maar… in dat weekend (toen hij dus al verliefd op haar was) heeft hij me weer aangevraagd en ik heb ja gezegd. 3 dagen later maakt hij het weer uit omdat hij denkt dat we toch weer ruzie zouden krijgen omdat hij nog steeds met zichzelf in de knoop zit maar dat hij nog steeds *** veel van me houd. Anyway, ik kreeg dat dus gister te horen en dat meisje vind hem ook leuk maar hij neemt niks met haar omdat hij nog steeds in de war is met alles enzo. Toen hij me dat vertelde via msn heb ik hem gebeld en erover gepraat. Hij vond me dus al die tijd niet meer leuk maar wist niet hoe hij het tegen me moest zeggen omdat hij me geen pijn wou doen omdat hij wist hoeveel pijn hij me had gedaan toen hij het had uitgemaakt.

Ik ben er gewoon aan onderdoor gegaan. Ik hou nog vreselijk veel van hem en ik ben gewoon afhankelijk van hem maar dat wil ik niet. Ik word op school ook vreselijk gepest en nu dit er nog bij. Verder heb ik ook nog allemaal problemen en heb dingen gedaan die ik niet had moeten doen (snijden/drinken/roken/blowen) en gister heb ik alles verteld aan mijn ouders en vandaag mag ik thuis blijven. Ik voel me geestelijk totaal niet goed en daardoor krijg ik lichamelijk klachten lees; buikpijn/hoofdpijn etc. Ik heb ook zelfmoordneigingen en heb echt de neiging om me weer te snijden maar ik weet dat ik dat niet moet doen. Kortom; ik sta gewoon op instorten.

Ik heb hem verwijderd van msn en dat meisje ook. Ik wil de komende tijd niet met hem praten en hem niet zien want ik weet van mezelf dat als ik hem zie ik weer compleet voor af aan ben en alles wat ik heb opgebouwd om hem te vergeten als een muur in elkaar stort.

Laat asjeblieft een reactie achter want ik weet het gewoon compleet niet meer.
Alvast bedankt voor het lezen… <'33

Dit klopt denk ik niet helemaal…

Ik denk dat het merendeel van je verhaal spoorloos is…

^Staat in het andere topic.

Sorry hij deed raar.
Nu staat hij er helemaal op

Daar heeft ze het nu weggehaald :’)
Oh hij staat hier nu ook! nvm

woow ;o
ik zou met zo’n vertrouwingspersoon praten, ik heb ook een tijd gehad dat me ouders hele erge ruzie hadden en er was wel veel gebeurd ben ik ook met iemand gaan praten en dat helpt echt heel goed. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar heel veel sterkte!

Je hebt er naar mijn mening goed aan gedaan om hem en dat andere meisje te verwijderen van msn. Heb je ze ook van hyves/facebook/whatever verwijderd?

In ieder geval denk ik dat je niet naar zijn online profielen moet gaan kijken om te zien wat hij doet, want daar word je niet vrolijker van. Praat erover met je ouders, zij kunnen je ook advies geven aangezien zij hem kennen.

En probeer om je niet te snijden, dat is zo’n zonde!
Sterkte ermee! <3

Heel veel sterkte!
Je kunt niet van de een op de andere dag over iemand heen zijn. Het is logisch dat je veel aan hem denkt. Probeer afleiding te zoeken; ga leuke dingen doen met vriendinnen, winkelen, sporten, muziek maken… Zodat je minder de kans krijgt om aan hem te denken. Het kan nog een tijd duren voordat je over hem heen bent, maar je moet echt proberen om controle over je gevoelens te krijgen. Ik weet, dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik weet zeker dat het jou ook gaat lukken.

Is het misschien een idee professionele hulp te zoeken? Ik denk dat een psycholoog je bijvoorbeeld heel goed zou kunnen helpen. Dit lijkt me namelijk niet een standaard gevalletje liefdesverdriet, er zit veel meer achter.
Probeer je te realiseren dat het op den duur over gaat. Dat je een leuke/goede tijd met hem hebt gehad en je je dat uiteraard blijft herinneren, maar dat je ook weer andere leuke jongens tegen zult komen en dat het bovendien niets waard is hem te blijven willen terwijl hij verliefd is geworden op een ander.
En probeer inderdaad afleiding te zoeken, niet alleen vanwege hem maar vanwege alles. Heb je een paar goede vrienden/vriendinnen waar je graag mee omgaat? Dan kun je daar misschien leuke dingen mee gaan doen. Of zoek een hobby/sport (en als je die al hebt; stort jezelf er in:)) en ga je daar veel mee bezig houden. En blijf je realiseren dat het leven ook heel leuk kan zijn ondanks alles!
Ik wens je héél erg veel sterkte toe, ik hoop dat je er boven op komt!

Update;

Op dit moment ziet mijn beste vriendin mij niet staan. Ze is alleen maar bezig met haar vriendje en ziet niet hoe het op het moment met me gaat.
Ik weet niet of professionele hulp goed is. Mijn ouders zeiden er niks over dat ik dat zou kunnen doen dus ik denk niet dat het nodig is maar ik weet niet. Ik weet dat ik afleiding moet zoeken maar zo makkelijk is dat nog niet. Ik heb laatst ook al ruzie gehad met mijn beste vriend, dat overigens wel weer is opgelost maar toch zit ik er nog mee…
Bovendien ben ik niet zo goed in over dingen praten. Ik heb nooit kunnen zeggen hoe ik me voel of wat me dwars zit. Ik kan niet over mijn gevoelens praten op de een of andere manier.
Op school afleiding zoeken helpt ook niet. Meestal als ik me wat beter voel zorgt dat ervoor dat ik weer onzeker word. Mijn punten zijn ook steeds slechter aan het worden maar de leraren zien dat pesten niet terwijl het recht voor hun neus gebeurd. Eerst reageerde ik er niet op maar dat helpt niet. Ik heb ook wel eens gevochten met iemand en die is er nu mee opgehouden maar zowat heel vmbo 3 doet het. Ik kan ze moeilijk allemaal gaan slaan. Ik ben ook al bijna geschorst daardoor. Daarbij heb ik ook heel vaak ruzie met mijn ouders de laatste tijd. Ik heb constant huissarrest. Een meisje die mijn vroeger constant peste zit bij mij in de klas en ze probeerd mijn vriendinnen af te pakken. Het lukt haar ook nog redelijk. Ik zie er anders uit dan anderen en daarmee word ik idd ook gepest en veel van mijn vriendinnen snappen het niet. Ze doen sarcastisch tegen me en zeggen kwetsende dingen daarover terwijl ze het niet zo bedoelen. Ze weten niet dat me dat heel veel pijn doet. En als ik er wat van zeg dan beginnen ze te lachen en zeggen dat ik me niet moet aanstellen.

Ik denk nu echt van; als dit normaal liefdesverdriet is dan wil ik er niks meer mee te maken hebben. Dan wil ik geen verkering meer want dit kan ik niet hebben steeds opnieuw.

Dit is in ieder geval geen normaal liefdesverdriet volgensmij. ^

meis, ik denk dat jij met iemand moet gaan praten. Je ouders hoeven het niet persé voor te stellen, jij kan het ook zelf voorstellen, heb ik ook gedaan. Wil je dit niet, zijn er ook online sites waarbij je bij professionelen je verhaal kwijt kunt(google maar eens). Die geven jou dan advies.
Ook zou je met iemand op school kunnen praten, als je het ze vertelt, zullen ze er meer op letten.
En ik weet dat het al vaak gezegd is overal op het forum, maar echte vriendinnen kun je niet zomaar stelen, dus als ze echt op die flauwekul reageren, weet ik niet of het wel echte vriendinnen zijn.
En als laatste die jongen, beetje een heel erg grote lul volgens mij, heeeel erg gemeen dat ie dat doet. Doe ook echt maar niks meer met hem, want een karakter verander je niet snel!
Sterkte meis, en het komt allemaal wel weer goed!<3

Ik denk toch dat je beter met een psycholoog kan praten. Die mensen hebben ervoor geleerd om tóch iets uit jou te kunnen trekken, ookal praat je niet over je gevoelens, en dan kunnen ze je verder helpen met je problemen. Mensen doen jou verdriet en je zegt er niks van, en ik snap ook dat het lastig is om voor jezelf op te komen als je al gepest word. Ik denk dat het echt het verstandigste is om hulp in te schakelen, en aan jezelf te werken. Want je gaat er anders echt onderdoor… sterkte meisje, het komt goed hoor <3

Als je iemand wil om te praten,kan je me om mijn email vragen

Ik denk eerlijk gezegd dat als ik met een psycholoog ga praten ze allemaal naar dieper liggende redenen gaan zoeken en ik dat op dit moment niet kan hebben.
Dat dat alleen maar negatieve invloed op mij heeft…

Dan zit je dus nog steeds met die ‘dieper liggende redenen’. Dus misschien is dit juist het moment om ál je problemen aan te pakken! Als je dan ooit weer liefdesverdriet krijgt, dan is de kans minder groot dat je er aan onder door gaat.

Ik denk, en dan spreek ik uit ervaring (ook al zijn mijn problemen niet te vergelijken met die van jou), dat je niet sterk genoeg bent om tegenslagen op te vangen. En een psycholoog kan je juist helpen om daaraan te werken.

Ik weet het niet, ik denk dat dat mens zoiets heeft van dat ik me aanstel en dat het allemaal niet zo erg is wat ik doe. Er zijn veel ergere mensen dan mij. Dat ik overdrijf ofzo. Ik ben gewoon best wel bang.

Je hoeft helemaal niet bang te zijn dat een psycholoog vind dat je je aanstelt. Ieder persoon is anders en reageert anders op dingen. Toevallig ken ik nog een meisje die precies zo op een vergelijkbare situatie reageerde. Je was gewoon heel erg afhankelijk van je vriendje en als dan blijkt dat hij je niet meer ziet staan en verliefd is geworden op een ander is dat gewoon heel erg zwaar. Vooral als je beste vriendin op dat moment helemaal niet door heeft hoe je je voelt en je het dus bijna niet kwijt kunt. Ik vind het persoonlijk wel een beetje slecht van je ouders dat zij je er niet op wijzen met een psycholoog te gaan praten want eerlijk gezegd denk ik dat dit de enige oplossing is. Vroeger was ik zelf ook altijd bang om met zo iemand te gaan praten, om dezelfde redenen als jou. Maar het helpt echt en het lucht zo op om gewoon je hart even te luchten. Samen kunnen jullie dan inderdaad opzoek naar de dieper liggende redenen want om hier vanaf te komen zul je die toch echt moeten vinden en op moeten lossen of in iedergeval moeten leren daarmee om te gaan.

Ik vind het best wel dom van hem, hij heeft je compleet in de war gebracht. Ik vind ook niet dat je al die foute dingen moet doen, want zo kom je alleen maar dieper de problemen in. Je laat je echt beinvloeden door hem, door al die foute dingen te doen ):. meis ik wens het beste voor je, dus ga alsjeblieft niet die dingen doen.

Je overdrijft niet. Sterker nog, ik denk dat je lang al je negatieve gevoelens niet eens uitspreekt. Een psycholoog denkt nooit dat je overdrijft, of het nou over faalangst of een zware depressie gaat… Jij hebt problemen, en jij zit er mee, dus waarom zou je overdrijven?
Er zijn ook psychologen, die niet echt psycholoog zijn (ja, ik weet, lekker duidelijk). Daar kun je gewoon zonder doorverwijzing van een dokter heen, en dan heb je misschien minder het gevoel dat je ‘je laat helpen’. Als je wilt wil ik wel even uitzoeken hoe dat precies heet :slightly_smiling_face:. Het is zonde om je gedachten en humeur te laten bepalen door dingen waar je alleen niet uit kunt komen.