Instaswappen

Hoi ladies!

De nieuwe editie van de Instaswap (Instaswap Spring Edition 2015) heeft vandaag haar inschrijvingen geopend, en ik vroeg me af of er onder jullie ook dames zijn die eraan meedoen :slightly_smiling_face:

Korte openingspost, maar misschien is het leuk om hier te brainstormen/inspiratie te delen/creaties te showen voor als we eenmaal van start gaan?

Ik heb me ingeschreven.

Ik heb me ook ingeschreven!

Nog nooit van gehoord?
Klinkt wel heel vrolijk, kan iemand een uitleg + site geven? :slightly_smiling_face:

Ik weet niet of het geven van de link mag, maar bij deze: http://instaswap.nl/hoe-werkt-instaswap/

Swap?
Voor hen die nog nooit aan een swap meededen, een swap is een “uitwisseling”. Je wisselt aardigheidjes uit met iemand anders. Zo simpel is het. Je maakt(voorkeur) of koopt een aardigheidje voor je swappartner en verstuurt dat op de aangegeven datum met de post. Van alle deelnemers verwachten we foto’s op Instagram zodat er in die periode alleen maar ” happyposts” op IG te zien zullen zijn. Spreading some kindness zeg maar.

Swappartner?
Dat is degene die je van mij krijgt toegewezen maar let op! Het is de bedoeling dat je de naam zo lang mogelijk geheim houdt. Alle deelnemers vraag ik hun account openbaar te maken zodat je “stiekem” kunt gaan kijken wie hij/zij is. Waar hij/zij van houdt, hobby’s etc. Het zou leuk zijn als de ontvanger pas bij ontvangst leest wie de afzender is. Dus….je krijgt van mij een naam, adres en accountnaam en jij gaat aan de slag. Meer niet, o jawel, je hebt voorpret. Vraag het aan de deelnemers van de voorgaande editie en je zult horen dat mensen nauwelijks bezig zijn met wat ze gaan KRIJGEN, alleen maar met het GEVEN.

Kosten?
Dát bepaal je dus helemaal zelf. Ik vraag altijd om er een brievenbuszending van te maken zodat de portokosten zo laag mogelijk blijven en de drempel om mee te doen dus ook. Mocht je besluiten jouw swap als pakket te verzenden dan mag dat MAAR…ik wil niet dat andere mensen zich daardoor laten leiden en zich verplicht voelen ook pakketpost te gebruiken.

Ik wil niemand op hoge kosten jagen en het voor iedereen leuk houden zonder schuldgevoel. Het gaat niet om de GROOTSTE swap! Het gaat erom dat je voor iemand die je waarschijnlijk helemaal niet kent een aardigheidje maakt, een lach op iemands gezicht tovert. De kleinste Swapjes kunnen het meest persoonlijk en “waardevol” zijn. Het gaat om de aandacht. Dus geen budget van mijn kant maar hou het leuk.

Aanmelden?
Het aanmelden kan via de website. De inschrijving is geopend van 7 tm 28 maart 2015. Aanmeldingen via mail kan ik helaas niet aannemen want ze moeten echt in het systeem opgenomen worden zodat ze meegaan in de verdeling later. Omdat het systeem sluit kan ik in tegenstelling tot voorgaande edities geen laatkomers meer toevoegen.

LET JE OP ?

Je krijgt na aanmelding een automatische bevestiging van ons. Bewaar deze goed want stél dat er ergens in het proces iets mis zou gaan(zal niet gebeuren maar stél :wink:) dan is dat in elk geval je bewijs van inschrijving en lossen wij het voor je op.

Verzenden van de swap?
De inschrijving is geopend van 7 tm 28 maart 2015. In de dagen daarna worden de adressen verstuurd. Je hebt dan ruim de tijd om wat leuks te bedenken want we verzenden op 1 mei 2015.

Huishoudelijke mededelingen:

• Vorig jaar zijn er enkele swaps bij de post verloren gegaan, dat is natuurlijk ontzettend jammer maar door mij niet te controleren of te herstellen. Dat is het risico van het vak zullen we maar zeggen. Ik wil je helpen waar mogelijk maar uiteindelijk is PostNL verantwoordelijk voor verzending.

• Mocht straks blijken dat je de verzenddatum niet haalt, dat kan altijd gebeuren natuurlijk, meldt dat dan wel even bij mij. Laat me weten wie ik kan laten weten dat zijn/haar swap iets vertraagd zal zijn.

• Het staat op het inschrijvingsformulier ook vermeldt maar ik wil je er nog eens op wijzen dat swappen met een buitenlandse swapper hogere portokosten met zich mee brengt. Wees je daarvan bewust zodat er achteraf geen onaangename verrassingen zullen ontstaan.

• Heel belangrijk: zorg dat je account openbaar is! Het is anders voor degene die jouw naam krijgt onmogelijk om een beeld van je te krijgen.

@Anneruthh

Dankjewel!

Wie heeft er ervaring mee enzo?
Moet je er ook persee Instagram hebben?

Ik heb de herfsteditie gedaan, en ik vond het super leuk! Het hebben van instagram is wel een vereiste, aangezien degene die een swap voor jou maakt daar haar inspiratie kan opdoen :slightly_smiling_face: Zo maak je een swap die echt bij diegene past. En vervolgens worden alle fotos ook op insta gedeeld, wat voor nog meer leuke momentjes zorgt. Dus ja, is wel vrij cruciaal haha

Ja dit of dat je helemaal je best doet en iets super lulligs terug krijgt :’)

Je hebt ruim een maand om iets te maken, dus dat is wel chill. En er zijn reserveswappers, die een swap maken voor wanneer jij geen swap binnen krijgt! Het is allemaal best wel goed geregeld, hahaha.

Ja, er wordt best veel gebruik gemaakt van pakketpost, maar de regel is dat het je eigen keuze is als je je pakket groter dan brievenbusgrootte maakt. En als jij iets superorigineels maakt maakt de grootte natuurlijk geen zak uit :grinning:

He wat grappig dat het hier op gs ook bekend is!
Ik doe zelf niet mee, maar wil het zeker wel een X gaan doen! :slightly_smiling_face:

Het klinkt zo leuk! Alleen ik gebruik geen Instagram en ben super bang dat als ik meedoe, ik toch nietss doe met die Insta… Dus ik doe niet mee maar kijk wel mee hoe het bij jullie gaat :slightly_smiling_face:

Wat jammer dat ik dit nu pas zie! Wel een super leuk idee! :slight_smile:

Ik doe natuurlijk mee.
Ik deed laatst ook mee aan de buitenbeentjesswap, toen heb ik ontzettend veel zelf gemaakt. Erg leuk om te doen en ik had iemand waar ik veel voor kon bedenken. Maar nu heb ik 0,0 inspiratie doordat ik super druk ben, maar ik heb ook iemand waarvoor ik weinig kan verzinnen. Ze heeft heel weinig foto’s op IG. Ik heb al wel wat dingetjes, maar ben nog niet echt tevreden.

Ik maak in principe veel zelf, maar dat lukt nu niet helemaal, dus ik doe er ook wat kleine gekochte dingetjes bij.

Hoeveel items stoppen jullie er in?

Jaaa! Ik ben klaar! Ondanks mijn super drukke April maand en een gebrek aan inspiratie is het gelukt. :slightly_smiling_face: Is het bij jullie ook gelukt?

Even huilen dat ik te laat ben met inschrijven meh

Klinkt super leuk maar inderdaad jammer dat ik te laat ben en in België woon want het leek me ook enkel voor Nederland.

^^ Oh ja ga ik zeker doen :slightly_smiling_face: Dankje

Wat hebben jullie gekregen? :slightly_smiling_face:

Ik vond mijn swap een klein beetje tegenvallen, hij was namelijk helemaal niet zo persoonlijk (terwijl mijn Instagram echt een weerspiegeling van mijzelf is). Wel supermooi ingepakt, maar niet echt netjes afgewerkt en niet echt dingen die bij mij pasten, behalve een paar potloden haha

En ik kreeg echt een heel magere reactie op mijn gemaakte swap, dus deze editie was helaas niet zo’n groot succes als de vorige voor mij. Maar ik zag op de hashtag een heleboel supergave swaps voorbij komen! Volgende keer doe ik gewoon weer mee, dan hopen op meer geluk :slightly_smiling_face: