inspiratieloos, onderwerp voor spreekbeurt

WIE WEET ER EEN LEUK SPREEKBEURT ONDERWERP?

Freud en trauma’s had ik het over

wat is freud?

chocolade. :grinning:
(ik had er een 10 voor)
je bespreekt het algemeen, en dan heel het proces over hoe chocolade gemaakt wordt; wat er allemaal in chocolade zit die je in de winkel koopt (witte, melk en puur hebben ook verschillende ingrediënten), nog enkele weetjes bijvoorbeeld films over chocolade enzovoort. ik vond het echt leuk om te doen. ojaa, neem ook zeker chocolade mee dan voor in de klas!

Doe gewoon een onderwerp waar je nog niet zoveel over weet, en waar je wel meer over wilt weten (het moet je dan natuurlijk wel interesseren ).
Of je doet een onderwerp waar je juist veel over kan vertellen!!
Stel dat je veel weet over sport, dan zou ik bijvoorbeeld daar over vertellen! (dat is ook nog eens een heel breed onderwerp!) :stuck_out_tongue:

Jep, same here :stuck_out_tongue:

Een van de meest invloedrijke psychologen -.-

Hawaï :grinning:
had er een 10 voor. eerst over de taal en inwoners enzo, dan over de cultuur (feestdagen etc.), wat over de hoofdstad, wanneer het ontdekt is en door wie, de geschiedenis…

Vaak zijn onderwerpen waar veel over te vertellen valt dieren enzo. maar ik wil een wat volwassender onderwerp want ik zit nu in 4 havo maar ik weet dus echt niks speciaals waar ik nog niks over weet ofzo.

oh ja: KNGF blindengeleidehonden. daar is echt enorm veel over te vertellen.

Nou, Freud dus bijvoorbeeld. Daar weet je blijkbaar nog niks over. Of iets anders over een psycholoog/filosoof/filosofische stroming. Daar hebben leraren meestal wel bewondering voor, omdat het “moeilijk” is.

oke vet!

verder geen ideen meer?

Dromen, Titanic, of een andere historische ramp. Een leuk land. Maar Dromen vond ik toch het leukste. Dat heb ik zelf ook gedaan, (was wel in de eerste, maar de jaren daarna hebben wij tot nu toe geen spreekbeurten meer gehad xD) Ja, of Chocolade! (Dat kies ik de volgende keer)

Anorexia

Ik ga mijn spreekbeurt houden over de paranormale wereld ; geesten enz.
Heb ook zo’n glaasjedraaien bord van een vriendin lenen , dus krijg zkr wel een hoog cijfer :3

aah das eng:P

die van hierboven is een goeie

of ik weet niet of je ooit over “The Secret” heb gehoord.
de wet van aantrekkingskracht ( the law of attraction )
maar dat gaat dus over een levensstijl waar de grootste mensen,
denk aan einstein etc, van afwisten en nouja je moet anders maar
die documentaire kijken echt indrukwekkend! lijkt me wel vet om
daar je spreekbeurt over the houden. het is denk ik wel superlastig
maar het was maar een idee haha.

link: http://www.watch-movies.net/movies/the_secret/

wo lijkt me vet alleen volgends mij is daar niks over te vinden behalve die documentaire
xx