Inspiratie

Soms heb je wel iets in je hoofd als je wilt gaan tekenen, maar vaak ook niet. Mij vraag is dus: waar halen jullie je inspiratie vandaan als je gaat tekenen? :slightly_smiling_face:

en als je al de moeite neemt even te antwoorden, kan je dan ook een voorbeeld geven? als je bijv. van internet haalt, dat je dan ook een site geeft ofzo :slightly_smiling_face:.

http://community.livejournal.com/foto_decadent

en

Deviantart.com

Ik haal zelf vooral mijn inpiratie uit muziek :slightly_smiling_face:

van muziek
en ook plaatjes van internet

Ik ook van Deviantart
Maar ook vooral van Muziek :slightly_smiling_face:

Ik geef mezelf een Thema, en ga daar dan rondom werken. Nu moeten wij voor school toevallig ook een muur of deur nemen als soort inspiratiewand. En ik heb mezelf het Thema; schoonheid van het lichaam gegeven.
Ik maak daar dan zelf foto’s voor, en heb deze week ook veel films gekeken waardoor ik veel inspiratie heb gekregen. En heb m’n moeder zelfs een playboy laten kopen :stuck_out_tongue:

ik heb (bijna) altijd een boek bij me om te tekenen, als ik buiten ben en dingen zie en hoor krijg ik meteen inspiratie. ook handig als je zelf denkt aan dingen die je mee hebt gemaakt die speciaal voor je zijn, die momenten (gevoel, omgeving) voor je proberen te halen of weer te voelen, heb ik ook altijd vet veel inspi, hopelijk helpt het je!
xx

Nou. Ik ben nu dus bezig voor een affiche en dan zet ik mijn computer op de site van de Fornarina Urban Beauty Show [http://www.fornarinaurbanbeautyshow.com/] voor inspirerende muziek en dan vliegen de ideeën echt binnen bij mij.
Dus je moet gewoon inderdaad een liedje, deuntje of iets vinden die je inspireert. Gewoon een beetje zoeken.

Wow. Ik reageer op een héééél oud topic.

Wat ook heel inspirerend kan werken zijn de songteksten in liedjes. Daarbij kun je een tekening maken. Om het jezelf makkelijk te maken kun je de volgende vraag bij jezelf stellen: wat voel ik? (mysterie, rouw, liefde → passie etc) en naar aanleiding van je antwoord kun je dan gaan tekenen. Zo gaat het bij mij tenminste :stuck_out_tongue:
Ook verschillende sites. Ik heb er laatst een gevonden: www.elfwood.com (ofzoiets dergelijks). Daar zie je verschillende tekenaars hun werk tonen en daardoor kun je ook inspiratie krijgen. Ook is er www.victoriafrances.es Die vrouw maakt hele goeie tekeningen naar mijn mening. Het zijn voornamelijk tekeningen met Victorian Gothic invloeden. Maar zij combineert dus passie en lijden. Die site is echt een kijkje waard.
En natuurlijk: de tv. Als je bijv. manga wilt tekenen maar nou net niet weet hoe die rare mond moet, of een zwaaiende arm dan kun je het van de profs leren. Ook mensen natekenen kan heel handig zijn. Vul gewoon op google de naam in van een bekend anime persoon: naruto bijv, of Ash van pokemon. Maar ik praat nu vanuit mijn kant, over mensen dus :stuck_out_tongue: Er zijn nog wel genoeg leden die je het een en ander over dieren kunnen vertellen enzo.

~* groetjes sam

Uit deze zinnentjes ;]
http://forum.girlscene.nl/forum/crea-bea/plaats-hier-engelse-zinnetjes-tekstjes-83102.0.html

weet ik niet, inspiratie krijg k altijd als k 's nachts in bed lig.
maar n chille site is
www.ffffound.com

Ik haal een groot deel van mijn inspiratie uit liedjes/muziek. Maar ook uit de dingen die om me heen gebeuren en dingen die ik op het internet vind op bijvoorbeeld www.deviantart.com

Hehe, ik zal dit topic maar eens reanimeren ^^ Ik vind Deviantart echt geweldig om inspiratie vandaan te halen. Maar dan moet je wel weer oppassen dat als je dingen upload daar, dat het niet teveel op het originele ding lijkt =P

Wie weet er trouwens nog meer?

Uit mijn dromen :slightly_smiling_face:
Je moet niet “willen” tekenen, het moet zomaar spontaan in je opkomen. De tekeningen worden dan het mooist.
Als je echt iets moet hebben kan je gaan mediteren, misschien dat er dan iets in je opkomt.

En anders alle dingen die al genoemd zijn.

daar ben ik het wel mee eens^^ maar als je wil tekenen [zoals ik nu(A)] en je weet even niet wat, zijn die sites dan wel weer handig:P

Als ik inspiratie haal uit mijn dromen, wordt dat niet veel meer dan paniek en horror…

Ik teken meestal mensen na , als ik een foto zie en ik denk dat wil ik tekenen dan doe ik dat.

Wat een vette site! En ja 's nachts en door goede muziek krijg ik vaak inspiratie.

's nacht als ik wakker lig, of als ik in de les zit op school (meestal dus als ik niks doe en kan nadenken xd) Maar ook vaak van dingen die ik mee maak of van vrienden en muziek, en als ik echt niet weet wat ik moet tekenen dan kijk ik op mijn ideeën blokje :3 (echt handig om zo iets te maken, want als ik inspiratie heb dan moet ik het opschrijven want heb ook wel eens inspiratie maar geen zin om te tekenen of juist andersom x] )

van foto’s

Oude inspiratie ideen bekijken en gewoon iets teken of zo dat niets voorstelt uiteingelijk krijg ik dan meestal wel heel veel ideeen

Oud topic