Inspiratie gezocht voor tekening eindexamenopdracht!!!!!

Hoi!
Ik zit nu in 5 havo en heb een eind examen opdracht voor tekenen.
We hebben een vel van 50 bij 50 volgens mij, en er moet een zelfportret op staan waarbij je hoofd de grootte van je hand heeft ongeveer.
Dat zelf portret heb ik nu af, alleen op de rest van het vel heb je vrije keuze. Je moet dingen tekenen die iets over je zeggen of die je mooi vindt.
Mijn probleem is dat ik niet de allerbeste tekenaar ben, en ook eigenlijk niet goed weet wat ik wil tekenen. Ik zat te denken aan van die skulls met rozen erom heen, een beetje zoals het merk Ed Hardy heeft. Of iets van een tijger hoofd. Ik wil iets tekenen waarmee meteen duidelijk wordt gemaakt dat ik er veel aandacht aan heb besteed. De meeste mensen tekenen namelijk merken zoals chanel en Uggs.

Heeft iemand nog leuke orginele ideeen of tips?

Nou, dan ga je dus iets bedenken wat iets over jou zegt of wat je mooi vindt.
Wat vaak wordt aangeraden is een woordweb, brainstormen. Het gaat om jou dus je zet je eigen naam in het midden. Wat doe je vaak? Hobby’s, sporten, talenten. Hoe wil jij zelf gezien worden? Wat is kenmerkend voor jou? Gewoon opschrijven wat in je opkomt. Uiteindelijk kun je het kleiner maken door dingen weg te strepen en de dingen die je zou willen verwerken in je tekening over te houden. Schrijf ook op waarom je die dingen kiest, waar ze voor staan etc. Dan kun je kijken met wat voor materiaal en kleuren je wil gaan werken. Pastel in lichte kleurtjes is zachter en komt vaak ‘liever’ over dan bijvoorbeeld donkere, zware kleuren olieverf. Ook zijn er natuurlijk verschillende tekenstijlen. Als je op die manier je tekening maakt is het vaak al snel te zien dat je er moeite voor hebt gedaan, en hoeft het echt niet perfect te zijn om toch mooi te zijn :wink:

http://media-cache-ec5.pinterest.com/upload/119134352612949962_uU8hAaTO_c.jpg

Ik persoonlijk zou gaan voor een Silhouette

http://www.mikedust.com/fascinatum/2003-images/fasc-0701-silhouettes-1.gif

In zwart…
En dan de rest er omheen zonder zwarte lijnen. Dus puur kleur.
Ee mogelijk wat geabstraheerd.