Inspiratie brief sponsorkind

Hooii

Ik had een vraagje. Ik heb sinds kort een sponsorkindje bij Compassion.
En ik vind het heel leuk dat je ook brieven kan schrijven. Maar ik ben een beetje in een inspiratielose bui, dus ik heb echt geen idee wat ik moet schrijven?
Hebben jullie inspiratie.
Ow ja, ze is 12 jaar.

Xx

Dat je zelf niets kan bedenken zeg…

Vraag dingen over hobbies, of over school. Heeft ze de CITO-toets gedaan dit jaar, en zo ja, hoe ging het en was ze zenuwachtig, etc. Vertel iets over jezelf en vraag dingen aan haar, hoe zou zij zich beschrijven als ze 3 kenmerken moest noemen. Vraag over haar familie, heeft ze broertjes/zusjes en hoe is dat? Van wat voor muziek houdt ze? Wat voor kledingstijl heeft ze?
Zoiets?

een kindje word gesponsord omdat haar ouders zelf geen geld voor school enzo hebben, ik denk niet dat ze veel van muziek weet of keuze uit kleding heeft. :stuck_out_tongue:

ik heb laatst ook een brief geschreven naar ons sponsorkindje.Dingen hoe gaat het op school, wat voor dingen leer je allemaal? Hoe gaat het met je en je gezin. Wat voor spellen ze graag speelt (tikkertje etc.) wat voor weer het daar is, een beetje over jezelf.

Vertel dingen over je gezin? Hoe het is in Nederland, hoe je kamer eruit ziet, hoe jij eruit ziet. Dat je heel blij bent haar te mogen helpen. etc.

Vraag haar wat ze wil worden als ze groot is… met wie ze allemaal woont… of ze vriendjes of vriendinnetjes heeft. Dat soort dingen. :slightly_smiling_face:

Thnx, en nee ze heeft heel weinig geld, minder dan 1 euro per dag, dus veel over kleding en materialistische dingen mag ik niet vragen/vertellen.

Ik heb nu de brief af, dankjullie