Insecurity taking over my life

Heeeee allemaaal,
Ik ben nog redelijk nieuw op deze site en kijk ernaar uit om ervaringen van mij te delen met jullie. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik heb dit echt nodig… Het zit namelijk zo:

Ik heb een groot probleem in de liefde… wow dit klinkt echt alsof ik een loser ben hahaha :sob::muscle:
Jongens die ik niet zie staan en waar ik dus geen oogje op heb, daar kan ik een normaal gesprek mee voeren en gewoon mezelf zijn. Helaas (voor mij) is het zo, dat op het moment dat ik begin een jongen leuk te vinden het compleet mis gaat. Ik ga me heel awkward gedragen en weet vaak niet waar ik het over moet hebben. Ik voel me heel onzeker en denk in mezelf: hij gaat jou toch nooit leuk vinden.
Kortom: ik kan me gewoon geen houding vinden. Juist, doordat ik niet normaal kan doen verpest ik het.
Vriendinnen van mij en meisjes om me heen, kunnen dit heel makkelijk en ik voel me echt een complete loser…
Ik zou dit graag willen veranderen, maar ik weet gewoon niet hoe.

Wat kan ik doen girls? SOS

niemand? :sob::muscle:

ik vind jou geen loser

Ik heb dit ook altijd gehad, maar nu heb ik ook een vriend. Dus het komt echt wel goed! :slightly_smiling_face:
Je moet je er proberen over te zetten en anders ook beginnen met appen ofzo. Dat heeft mij geholpen, omdat ik op app nog wel “normaal” kon praten heb ik daarna mezelf moed in gesproken dat ik het dan ook irl kan en na een tijdje lukte het :grinning:

Bedankt voor de reacties! Maar ik voel me soms echt zo’n foreveraloner en ik kan zelf op app niet normaal zijn… socially awkward for life :flushed: Als ik in gesprek ben durf ik de jongen in kwestie ook echt niet aan te kijken en ik doe heel erg raar. Ik laat bijvoorbeeld allemaal dingen vallen, word rood en dergelijke…
Hebben jullie tips voor een paar gespreksonderwerpen?

Dat had ik ook altijd en gespreksonderwerpen… Hobby’s, school, dieren, grappige/rare gebeurtenissen, vakanties en toen was mijn inspiratie op.

Dankjewel! Ben ik de enige die dit zo ervaart?