Inschrijven diergeneeskunde, nog geen diploma

Hoooi ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik begrijp er even niks meer van.
Ik ben van plan om mij in te gaan schrijven voor Diergeneeskunde in Utrecht.
Echter ben ik nu bezig met mijn HBO diploma, en ik studeer in juni 2016 ongeveer af. Daarnaast doe ik volgend jaar staatsexamen in VWO biologie, scheikunde, wiskunde en natuurkunde omdat je die nodig hebt om in Utrecht toegelaten te worden.

Nou studeer ik pas in juni af, en krijg ik dan ook pas de uitslag van mijn schriftelijk VWO examen. En voor mijn VWO deelcertificaten moet ik in juli 2016 nog mondeling examen doen voor ik de certificaten in ontvangst mag nemen. Het inschrijven voor Diergeneeskunde en de loting is echter al in mei 2016. Kan ik me dan wel voor de loting Diergeneeskunde inschrijven?

Kortom: ik wil mij in mei 2016 inschrijven voor de loting Diergeneeskunde, maar krijg pas in juli mijn HBO diploma + VWO deelcertificaten. Kan dat wel? En hoe gaat dat dan… stel dat ik mijn VWO certificaten niet haal bijvoorbeeld?

Ja, dat dacht ik ook. Maar bij het staatsexamen komt nog eens extra kijken dat je in juli nog een mondeling examen moet doen, wat meebepaald of je slaagt of niet. Dat is wel erg laat… daarom dat ik twijfel.

Volgens mij kun je je gewoon inschrijven. Middelbare school mensen weten dan toch ook nog niet of ze geslaagd zijn…

Nouja de rest van vwo krijg de uitslag ook pas midden/eind juni dus het zou moeten kunnen toch

Maar juni is wel eerder dan eind juli, wanneer ik te horen krijg of ook mijn mondeling geslaagd is.

Volgens mij maakt dat echt niks uit. Je krijgt een rang in je loting. Stel je zit erin en je komt er eind juli achter dat je niet bent geslaagd, dan krijgt iemand anders een brief o.i.d. dat diegene erin mag.

Ja je kan je gewoon inschrijven.

de derde herkansing voor VWO’ers is ook pas ergens laat in de zomervakantie (als je ziek bent tijdens je examenweek of herkansingsweek is er een mogelijkheid voor periode 3). Dus je kan je gewoon inschrijven.

Bel even naar de universiteit, vaak moet je een speciaal document inleveren waarin je hogeschool aangeeft wat je verwachte diplomadatum is enzo.