Inschatten wat mijn cijfer is

Hoi,

ik ben net nieuw op dit forum dus ik weet niet of ik voor zo’n klein vraagje een topic mag openen, maar ik doe het wel :wink: Hij kan wss altijd nog gesloten worden :slightly_smiling_face:

Ik kreeg vandaag dus op school te horen hoeveel fout ik had voor Engels. Ik had 19 fouten en ze zei dat ik dan ongeveer 70% goed had. Weet iemand misschien hoe ik op een een of andere manier een soort van kan inschatten wat mijn cijfer is? Ik ben namelijk heel benieuwd :flushed:

Thankss!

70% goed is bij ons meestal ongeveer een 6/7 volgensmij
maar ligt eraan hoe moeilijk de toets was
als het een hele moeilijke toets is is 70% een hoog cijfer, en als het makkelijk was zul je misschien net een 5 hebben.

Dankje!
Als ik mijn fouten vergelijk heb ik volgensmij best wel ‘weinig’ fouten… Er zaten maar een paar mensen rond de 20 fouten, de meeste hadden iets van 30 fouten… Ik heb geen idee of dat verschil maakt maar ik dacht ik zeg het even :wink:

het blijft lastig inschatten, maar je kan er wel vanuit gaan dat je een voldoende hebt denk ik.
gewoon afwachten!

Zo’n vrouw bij ons op school zegt altijd twee derde goed is een voldoende en dit is dan best wel streng geloof ik
Gezien 66% lager is dan 70% zal je toch wel een voldoend hebben lijkt mij

nee want je weet de norm niet
ik had heel vroeger op de middelbare wel eens een toets met 50 vragen en met 10 fout had je een 1 ookal heb je dan 80% goed
ik zeg niet dat jij nou een dikke onvoldoende hebt, ik zeg alleen dat je het niet kan zien aan het aantal fouten

70% is bij ons een 5,5

Bij ons is het meestal 4 fouten, 1 punt aftrek.
Maar het ligt er ook aan hoe groot het pw was, en natuurlijk ook aan de school.

Als 19 fout 70% goed is, is 63 fout dus 0% goed (correct me if I’m wrong). Dan kan je dus in totaal 63 punten hebben, waarvan jij er 44 hebt. Bij ons op school zou dat dan waarschijnlijk 44:63x9+1 zijn =7,3 ongeveer.

Dankjewel voor alle reacties!! Ik denk nu dat ik iets van een 6,5 heb ofzo :slightly_smiling_face:

(daar ben ik echt HEEEEL blij mee, want ik ben echt superslecht in engels)