Inloopavond Jumbo

Hai, ik heb een vraagje. Duuus laatst heb ik via internet gesolliciteerd als vulploegmedewerker bij Jumbo. Nou, ik kreeg dus vanochtend een mailtje met dat ik uitgenodigd ben voor een inloopavond, ergens volgende week. Ik moet kopie ID, pinpas, schoolrooster meenemen. Maar, wat is dit precies? Dan zijn er toch meerdere gesprekken en zo… Hoe kan ik me erop voorbereiden? En nodigen ze iedereen hiervoor uit of betekent het iets goeds, dat ik dat mailtje krijg?

Dankjewellllll.

Dat lijkt me wel dan, maar ik heb zelf geen ervaring ofzo.

Ik denk dat dit betekent dat, als zij jou goed genoeg vinden voor de vacature die zij open hebben staan, meteen al jouw gegevens willen hebben zodat er snel een contract kan worden opgesteld en dat je kan beginnen.
Dus op zo’n avond is het echt handig om al je gegevens mee te nemen, er representatief uit te zien en je beste woordje klaar te hebben! (: Succes.
Ik zou ook alvast van te voren bedenken wat je bijv. gaat antwoorden op de vraag waarom je daar graag wilt werken, en wat bijvoorbeeld je kwaliteiten zijn (samenwerken misschien, of je bent erg flexibel qua werktijden of zo).

Het betekent iig iets goeds, want een vriendin van me had ook gesolliciteerd bij de Jumbo en die kreeg niet eens een reactie. Wat je verder moet doen weet ik niet. :’)

Ah, dankjulliewel. Nog meer mensen? Tips? Een vriendin van me zei dat het gewoon een avond is met heel erg veel mensen en ze laten iedereen gewoon komen en zo, dus ik heb eigenlijk geen idee…

Inloopavond? Op mijn werk wil dat zeggen dat je gewoon mee gaat werken en je ingewerkt wordt dus, en die papieren zijn dan gewoon voor de baas/leidinggevende ofzo… Maar ik werk in de horeca en niet bij de Jumbo dus weet niet wat het daar inhoudt… Misschien kun je ef bij iemand op je school vragen die in dezelfde Jumbo werkt?

Toen ik een inloop avond had werd ik gelijk ingewerkt, kijken of ik het kon etc (werk op de slagerij bij de jumbo), mijn ID en bankpas werden gekopieerd en ben toen gelijk aangenomen :slightly_smiling_face:

Hallo Jumbo !

Dat moest even …

Oeh, oke dat klinkt dus allemaal heel goed haha (:

Ik denk dat je met een groepje wordt ingewerkt.

Dus echt ‘ingewerkt’, als in, ik hoef mezelf niet nog eens te bewijzen of zo? Of, ik denk dat het beter is als ik voor mezelf een lijstje maak van belangrijke dingen; waarom ik er wil werken/wat mijn goede eigenschappen zijn of zo? Of denk je dat het daar niet zo serieus aan toe gaat en zo. Het wordt (hopelijk) m’n eerste baantje, yay.

Heb zelf bij de jumbo gewerkt, had ook via internet gesolliciteerd, was ook uitgenodigd voor een inloopavond, op die avond stond ik gewoon met een groepje mensen te wachten en dan wordt je een voor een opgeroepen en dan heb je gewoon een gesprekje met de filiaalmanager en daarna kun je weer naar huis.