Inlegkruisjes wel of niet goed?!

Hoii dames!
Ik ben eens benieuwd naar jullie reactie! Ik gebruik eigenlijk elke dag inlegkruisjes, omdat ik het vies vind dat het in mijn slipje komt! Het droogt wel op, maar ik vind het echt heel vies! Daarom dus inlegkruisjes. Nu lees ik op verschillende sites dat het niet goed is en je er schimmelinfecties van kan krijgen.
Wat is jullie mening hierover? Dragen jullie ze ook elke dag? Of laat je het gewoon in je slipje lopen?

Oke, dus je vind het vies dat het in je slipje komt maar niet dat het op een inlegkruisje komt waar het juist kan gaan broeden en je inderdaad een schimmelinfectie kan krijgen.

wauw geen idee eigelijk, ik doe het ook elke dag

Nou ik weet niet hoe het zit met jou vriend. Maar ik vind het fris dat het er daar beneden schoon uit ziet en met inlegkruisjes kan je die er zo uittrekken.

inderdaad, ik snap het ook niet.
Iedereen heeft toch een wasmachine?

Tuurlijk is er een wasmachine, maar bij inlegkruisjes voel je veel minder dat het in je slipje valt. Ik weet niet hoe jullie dat doen? Ik vroeg me dus af hoe jullie dat doen (;

Ik vind het juist gênant als hij het inlegkruisje zou zien en volgens mij maakt het geen verschil qua schoon zijn daar beneden.

Als je het regelmatig verschoont dan kan het echt geen kwaad hoor

Ik ga ervan uit dat je dan even naar de wc gaat en het inlegkruisje weggooit van tevoren dan :’)

Die haal ik er ook van tevoren uit (; Okayy, maar is het zo dat je zonder inlegkruisje minder kans hebt op schimmelinfectie? En ruikt het ook schoner?

Ik vind het viezer dat het de hele dag in dezelfde onderbroek loopt dan dat je 6x per dag (ofzo) je inlegkruisje verschoont.
Neem aan dat je niet 6x je onderbroek gaat verschonen, met inlegkruisjes gaat dat veel gemakkelijker lijkt me?

Ik vind dat heel veel vrouwen wel erg panisch zijn over dit soort dingen. Afscheiding is echt doodnormaal. Inlegkruisjes zorgen er inderdaad voor dat het gaat broeien. Gewoon twee keer per dag schoon ondergoed, elke dag wassen en dat is meer dan genoeg.

Ik heb er eigenlijk uberhaupt nooit over nagedacht om iedere dag inlegkruisjes te gebruiken…

Hmm vind dit niet helemaal doordacht. Sommigen hebben afscheiding echt in extremere vorm, dan wordt het op een gegeven moment ook gewoon oncomfortabel om dat in je ondergoed te laten lopen. Ikzelf heb dat ook (er zit geen medische oorzaak achter) en inlegkruisjes die je regelmatig verwisselt zijn dan echt vele maten fijner en hygiënischer. Dus ik vind niet dat je dit zomaar voor iedereen kan zeggen.

dit ja.

Nou ik heb het niet over extreme gevallen. Ik heb over een normale hoeveelheid afscheiding. Als je echt veel afscheiding hebt, zou ik ook een inlegkruisje dragen. Dat deed ik bv. ook in mijn puberteit want toen had ik er ook meer last van. Sorry als je mijn post vervelend vond, zo bedoelde ik het niet in ieder geval.

Ik gebruik ook bijna elke dag inlegkruisjes. Soms ff niet om het te laten ‘luchten’ omdat het wel kan gaan broeden.

Ik gebruik ze gwn elke dag al jaren lang en nog nooit een schimmelinfectie gehad, maja misschien verschilt dat ook per persoon.