hoi, als ik aan het zoenen ben met mn vriend komen er steeds vaker momenten waarbij we HALF in elkaars broek zitten met onze handen, ik durf niet goed verder te gaan omdat ik altijd een inlegkruisje of wc papier in mn onderbroek heb liggen omdat ik last heb van heel veel afscheiding.
en als ik dat niet heb is mn onderbroek gewoon vies. En ik kan er nooit goed van uit gaan wanneer we het weer doen dus kan ik me ook niet goed voorbereiden om mn inlegkruisje enzo te verwijderen… heeft iemand tips? Want ik vind het heel raar als hij dan ineens ontdekt in mn broek
en nee ik wil er niet met hem over praten
volgens mij is t niet zo goed om altijd een inlegkruisje te dragen…
als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan misschien heb je wel een schimmelinfectie ofzo en daarom zoveel afscheiding
Verzorg je verder alles daar beneden gewoon goed? Misschien helpt iedere avond met ph-neutrale zeep of zoiets als lactacyd wel. Anders misschien even idd bij huisarts langsgaan als het echt extreem is.
Daarbuiten, ik snap dat het ongemakkelijk is om het er met je vriend over te hebben. Maar het lijkt mij persoonlijk fijner om 1x dat gesprek gevoerd te hebben dan om je steeds zo druk te maken wanneer het gaat gebeuren.
Je kan het altijd proberen.
Wc papier (en inlegkruisjes) constant dragen is slecht, gaat allemaal broeien. Ik weet niet hoe oud je bent maar inde puberteit is het hartstikke normaal dat je meer afscheiding hebt. Gewoon goed schoon houden door iedere dag te wassen met water daarbeneden. En ik denk niet dat iemand constant een super schone onderbroek aan heeft, hij ook niet. Dus ik zou zeggen pronerr je eroverheen te zetten. Waarschijnlijk vat hij het zelfs op als een compliment.
En als het echt extreem is inderdaad even langs de huisarts.
Volgens mij was haar vraag niet of inlegkruisjes dragen goed is
Ik draag zelf ook regelmatig een inlegkruisje, ik zou me er eerlijk gezegd echt niet druk om maken, moet ook zeggen dat ik daar nooit zo mee bezig geweest ben, zorg gewoon dat als je naar je vriendje gaat dat je een inlegkruisje in hebt, geen wc papier want dat kan meer gaan vast plakken etc. Ik zou me er echt niet druk om maken of voor schamen hoor hij moet je nemen zoals je bent, ook als dat met inlegkruisje in je ondergoed is
Ik heb zelf ook altijd een inlegkruisje in. De meeste van mijn vriendinnen doen dit. Als ik dit niet doe, heb ik een heel nat gevoel. Ik zou , als je weet dat je je vriendje gaat doen, van tevoren een schoon inlegkruisje indoen. Zodat hij iet met zijn hand in een natte boel terecht komt. Verder inderdaad, zoals Dottie’90 zegt, geen wc papier. Straks trekt hij dat er nog uit! Als hij vraag wat je in je broek hebt zitten, zeg je gewoon, doodnormaal: ‘‘Een inlegkruisje’’ of als je hem raar ziet kijken. En als hij vraagt waarom je zo nat bent van onderen, zeg je gewoon dat het door hem komt! ( als je snapt wat ik bedoel
)
Het is heel normaal dat je meer afscheiding hebt in de puberteit. Ik snap dat je graag een inlegkruisje in wilt doen, maar hierdoor gaat het broeien en wordt het alleen maar erger. Was jezelf dagelijks met lauw water, dat geeft een schoner gevoel. Als het wel heel erg is, kun je altijd even naar de huisarts, wie weet kan die er iets tegen doen. Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als mijn vriend met mij bezig was terwijl ik een inlegkruisje in heb, dus ik zou hier echt vanaf proberen te komen. Vooral voor je eigen gezondheid.
Ph-neutrale zeep voor je tookie kan je beter niet gebruiken, dan verstoor je de zuurtegraad en heb je alleen maar meer kans op een schimmelinfectie e.d. (als je dat misschien niet al hebt). Gewoon met lauw water wassen.
Een inlegkruisje is niet gek, wc-papier in je onderbroek vind ik wel raar.
Het liefst gebruik je niets, omdat producten als zeep de balans in je vagina kunnen verstoren en in wc-papier/inlegkruisjes gaat alles broeien.
Ik zou het er gewoon met hem over hebben. Ik draag er ook wel eens één en mijn vriend kijkt er ook niet gek meer van op. Een vrouw is een vrouw en die dragen die dingen nou eenmaal!
Maar als je er heel veel last van hebt, zou ik toch even langs de huisarts gaan. Is natuurlijk normaal dat je wat verliest, maar als je echt altijd een inlegkruisje moet dragen omdat anders de boel heel vies wordt, lijkt het me ook niet prettig voor jouzelf.
Ik heb zelf ook veel last van afscheiding dat is vind ik heel normaal. Ik draag nooit inlegkruisjes omdat ik juist het gevoel heb alsof alles gaat broeien etc. Ik zorg dat ik sochtends gewoon douch, lekker schoon ondergoed aantrek en als ik met mijn vriend ben regelmatig naar de wc ga om het een beetje schoon te houden.
Ik gebruik al een jaar lang lactacyd en heb nog nooit ergends last van gehad. Maar dat zou wel per persoon kunnen verschillen, net zoals ieders mening over zulke producten.
Kan inderdaad prima dat jij daar helemaal geen last van hebt, en daarom zei ik ook ‘kans op’ haha. Ik raad het gewoon niet aan
(Blijkbaar kan jouw lichaam de zuurtegraad zelf snel/goed genoeg aanpassen, maar bij genoeg mensen is dat dus niet zo)
Ze zegt ook niet dat iedereen het dan krijgt, maar het is gewoon beter om het niet te doen omdat de kans dat je een schimmelinfectie krijgt wel groter wordt.
Maar inlegkruisjes zijn er toch niet voor niets? Ik gebruik ze ook altijd, anders vind ik het op gegeven moment zo vies. 's Nachts wel altijd zonder.
Als ik weet dat ik waarschijnlijk zo seks ga hebben, haal ik hem er meestal eerst uit. Tegenwoordig laat ik hem er ook vaak genoeg in zitten. Hij vroeg er een keer naar, omdat hij dacht dat ik ongesteld was en toen zij ik dat ik dat wel vaker had (voor afscheiding). Prima, einde gesprek.
Ik zou even proberen om geen inlegkruisjes te dragen. En als je afscheiding echt erg is zou ik naar de dokter gaan.
Inlegkruisjes zijn nooit goed en alleen uitgevonden om geld aan je te verdienen.
Of je draagt maandverband, omdat het dan even nodig is (menstruatie/sperma) of je draagt een katoenen onderbroek vind ik. Mijn afscheiding wisselt en soms is het ook veel erger. Ja, dan heb ik 's avonds geen schone onderbroek. :dry: Dat hoort erbij. Als ik weet dat mijn vriendje komt of ik ga daar heen, dan doe ik een schone onderbroek aan, maar dat is het ook.
Dagelijks was ik me met gewoon water. Meer niet. Zeep gebruik ik daar nooit.
Volgens mij is het, zoals eerder al werd aangegeven, niet goed om altijd een inlegkruisje te dragen. Dan kan het daar beneden niet zo goed luchten en dan gaat alles broeien. Meestal is het normaal om op jongere leeftijd meer afscheiding te hebben. Je kan ook even op internet symptomen van een schimmelinfectie opzoeken, misschien dat je daar iets in herkent en naar de huisarts kunt gaan ofzo.
Verder zou ik mij niet al te druk maken. Als je vriendje met zijn hand bij jouw vagina gaat zitten, en het voelt een beetje vochtig, denk ik niet dat hij de link zal leggen met afscheiding maar meer met… geiligheid ofzo.
Maak je niet te druk!