inkorten ? hoe!

http://pinkweirdo.web-log.nl/pinkweirdo/images/ultiem_zomerjurkje_aan_1.jpg
dit is niet mijn zomerjurkje hoor, alleen ik had een vraagje :

mijn zomerjurkjes zien er ongeveer zo uit, - andere kleuren en printjes enzo - maar het model is hetzelfde. En die band - zie boven de jurk - ook. De band om je borsten, om het zo te zeggen, gaat nog een stuk bij mij eronder door, en dat vind ik lelijk!

dus weet iemand hoe je dat kan inkorten en mooi kan afwerken?
xxx

Je kan de bovenkant misschien naar binnen vouwen? Hoef je denk ik ook niet vast te naaien. Want ik maak wel eens een rokje van mijn jurk en dan doe ik die band naar binnen toe. Zie je niks van.

Of zeg maar aan de onderkant van de band, dat stuk naar binnen vouwen.

pff jawel, kun je een beetje naaien dan?

doe jurkje aan, zet met een stift stippellijntjes op het ribbelstuk waar het moet eindigen onder je borsten. laat wel ongeveer 1,5 cm over, dus 1,5 cm het stippellijntje tekenen onder de hoogte die je hem écht wilt.
knip dan het ribbel stuk (dus de bovenkant) los van waar de gewone stof begint. das niet zo gek toch?
knip dan de rest van het ribbelstuk onder je stippellijntje weg.
draai de rest van de jurk en het ribbelstuk binnenstenbuiten.
en nu heb je eigenlijk een lockmachine nodig, maar ik denk niet dat je daarmee kunt werken, dus maar gewoon met de naaimachine. nu heb ik precies in mijn hoofd hoe je dat het makkelijkste aan elkaar naait xd nu jij nog. nou zo ;

even wachten, mijn plaatje uploaden.

naar de winkel gaan waar ze kleding maken, misschien weten hun er wel raad mee

http://i52.tinypic.com/2tph1.jpg

nou dan stik je het eerst met een gewone steek op de rode stippellijntjes. daarna ga je met een grove zigzagsteek en nog een keer overheen, over wat je stikte. daarna de randjes netjes afknippen. en om het lekkerzittend te maken kun je beide randjes naar een kant vouwen het platstrijken. dus het ribbelrandje op het ribbelstuk leggen en zo ook voor het jurkje.

snap je het een beetje?

haha, ja ik snap het wel een beetje (;
dankjewel!